• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kathrein CAP 910 i Sydeuropa?

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025
Någon som vet om satellitantenn "Kathrein CAP 910" fungerar för svenska TV kanaler i Sydeuropa. Blev rekommenderad av en tysk återförsäljare av husbilar att välja denna istället för deras standard antenn "Caro digital" som inte ger mottagning så långt söderut.

//Winamp

Kronvall

HBK Medlem
Kommun
Blentarp-Sjöbo
HBK-Nr
11335
Medlemskap
2025
Sv: Kathrein CAP 910 i Sydeuropa?

OK, funkar alltså inte i sydeuropa.
Om man då istället nöjer sig med en parabol som är god nog för de nordiska länderna är det då att skjuta över målet att köpa en Kathrein CAP 910 eller Caro digital, dom kostar 24 000 kr respektive 18 000 in Tyskland. Då finns det kanske billigare alternativ?

//Winamp

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Stort billigere finner du ikke automatiske paraboler, mellom disse kan en plassere en Oyster 85 Vision - men der trenger du en ekstern tuner, eksempelvis en Canal Digital eller Viasat tuner - greit om du kan ta med den du har hjemme :D:D

F

F.d. 29925

Guest

Finns något som heter SVT World, dyrt visserligen men skall inte vara några problem även i södra Spanien. Alternativet är nog över PC:n.

F

F.d. 25291

Guest

Hejsan. Jag har oxå funderat på SVT World, och det är väl OK att köpa box och programkort, men klarar min lilla fyrkantiga parabol (Katrein) att leta upp satelliten EUTELSAT 9A???
Den hette tidigare Eurobird9 eller Sirius2, och om vi har någon med parabol på plats i södra Europa som kan se om den går att hitta, så verkar det kanon.
Då skall man få in Radio Sweden och P4 utan programkort.
Den skall finnas på 9 grader öst, och frekvensen är 11919MHz.

Om någon redan använder detta eller hittar den så vore det kul om ni svarade.

lailaouno

Toppen