• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kathrein antenn med med MobiSet 4 digital Cap 900

torbjörn Andersson

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
6973
Medlemskap
2025
Hej

Jag har ett problem som någon kanske kan hjälpa mig med!? Jag har köpt en bil i våras (import från Tysklannd) med en motordriven parabolinstallation Kathrein med en DVB-Sat-Receiver UFS 740 SW. Nu har jag tryckt på för många inställningar så jag kan inte få upp någon bild på skärmen. (enbart snedställda linjer på skärmen) Receivern måste återställas men någon sådan möjlighet finns ej på den (saknar reset knapp). Jag har lämnat den till en Parabolinstallatör men han klarar ej av det.:mad:

Jag har Canal Digital och kör den på Thor sateliten. Den fungerade alldeles utmärkt tills jag klantade till det!

Har någon en motsvarande anläggning som kan hjälpa mig??

Ser fram emot våren och nya fina platser.:) / Ha de Torbjörn A.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kathrein antenn med med MobiSet 4 digital Cap 900

Kan ingenting om just din mottagare, men rent generellt så brukar det finnas någonstans i menyn (i de flesta fall) en möjlighet där du kan återgå till fabriksinställningarna.

Ta i annat fall kontakt med kathrein över mejl, de är säkert hjälpsamma.

F

F.d. 10955

Guest

Hej!
Läste din fråga och ser att vi sitter i `samma`båt. Har också problem med parabolen.....Har du fått något bra tips så är vi väldigt tacksamma för om du skulle vilja dela med dig det till oss? Ser också fram emot härliga turer men då gärna med fungerande tv. Tack på förhand isf! MVH Christer

gorols60

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2025

Hej
Får du något ljud?
Prova att byta anslutningskabeln mellan box och TV. (ni har kanske redan gjort det?)
Kan var något fel på Scartkontakten då du inte får någon synk från boxen.

Göran Olsson

F

F.d. 27964

Guest

Hej Torbjörn
Är nybliven husbil ägare jag har samma problem som du hade hur löste du ditt problem med decoden ???
Tacksam för all hjälp ja kan få

Mvh Lars

Toppen