• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kaosliknande semesterstart

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Detta hände för ca 5-år sedan med husvagn och ny bil.

Vi hämtade bilen dagen innan vi skulle åka på semester till Kroatien och
hade köpt billjett HBG-Helsingör och RBY-Puttgarten och resan till Helsingör var bokad den dan.
Innan vi lämnade Ronneby ville hustrun åka till sitt arbete för att kolla en sak och under tiden kollade jag husvagnen eftersom den aldrig varit kopplad till bilen och då visade det stig att när bilen blinkade vänster blinkade husvagnen höger och vv. När jag bromsade slocknade allt ljus på vagnen.
VAD GÖRA: fick tag på bilföretaget i Karlshamn som lovade att elkillen skulle stanna tills vi kom och efter mycket om och men kom vi vidare (jordfel).
NÅVÄL: framme i HBG efter inchekning till färjan kom jag på att jag bytt plånbok och hade inte något körkort med mig. Då kom vi på att det var fler saker vi hade glömt (campingböckerna, europakartan mm). Vi bestämde att vi skulle åka över till Helsingör och fixa det via vår dotter dan efter.
Halvvägs över sundet stannade färjan och svart rök vällde in, och efter lång stund meddelade Kaptenen att dom hade haft en turbinsprängning och vi väntade på bogserare. Efter ca 2 tim blev vi bogserade tillbaka till HBG för att köra ombord på en ny.
När vi väl var i Helsingborg och ställt upp vagnen på campingen ringde vi till vår dotter och hon fick ta en liten tripp till HBG dagen efter och ta färjan över med våra prylar och vi trodde att allt var OK.
MEN när vi hade kommit ca 3 mil söder Köpenhamn och vi satt och tog oss en fika ringde mobilen och en dotter sa: Pappa du fick en bärkasse med dina grejor och där ligger MINA bilnycklar , så det var bara att koppla bort husvagnen och åka tillbaka 6 mil med nycklarna.
DÅ sa hustrun: Vi åker hem.
Fortsättningen av semestern blev ändå lyckad, men vi lärde oss att PLANERING är AoO
SLUTET GOTT ALLTING GOTT:wub: :wub: :wub: :wub:
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Kaosliknande semesterstart

Ja Dick! Du liksom jag vet av yrkeserfarenhet att planering är A och O.
 
Toppen