• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kan man parkera lagligt med stor husbil?

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
För att bredda denna tråd, men ändå inom ämnet så har jag en händelse från i maj när vi besökte vindistriktet Ahr i Tyskland. Jodå vi var något lite utanför rutan, men vi hade en mur på höger sida så för att få upp dörren och ut med hundar så ställde jag mig lite "till vänster". När vi kom tillbaka så satt en lapp med böter på 30 EURO, ingen ko på isen kan tyckas och mycket villig att sona mitt brott loggade jag in på min bank. Nu börjar problemen, min bank (Handelsbanken) tolererar inte godkännande av betalning via Mobilt Bank Id.. när man är utanför Sverige ;-(. Dessutom skulle P-bot betalas inom 10 dagar !. För att göra en lång historia kort, ett Tyskt par som vi pratade med i Cochem (oxå Ahr-distriktet), hjälpte oss att betala P-boten mot kontant betalning givetvis. Nu i december när vi drar till Spanien så åker bankdosan med ;-))
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
det var ju det jag menade med att jag parkerade lite till vänster, utanför rutan pga muren på min högra sida...
 
F

F.d. 52118

Guest
För att bredda denna tråd, men ändå inom ämnet så har jag en händelse från i maj när vi besökte vindistriktet Ahr i Tyskland. Jodå vi var något lite utanför rutan, men vi hade en mur på höger sida så för att få upp dörren och ut med hundar så ställde jag mig lite "till vänster". När vi kom tillbaka så satt en lapp med böter på 30 EURO, ingen ko på isen kan tyckas och mycket villig att sona mitt brott loggade jag in på min bank. Nu börjar problemen, min bank (Handelsbanken) tolererar inte godkännande av betalning via Mobilt Bank Id.. när man är utanför Sverige ;-(. Dessutom skulle P-bot betalas inom 10 dagar !. För att göra en lång historia kort, ett Tyskt par som vi pratade med i Cochem (oxå Ahr-distriktet), hjälpte oss att betala P-boten mot kontant betalning givetvis. Nu i december när vi drar till Spanien så åker bankdosan med ;-))
Bra tips att ta med sig bankdosan!
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, förr var det så att man var skyldig att kolla alla byars lagar, hur det är nu är svårt att veta ingen kontorsråtta kan svara utan hänvisar till någon som för tillfället har kompledigt för något privat , jag tror att biltema har ställplats hos vissa varuhus Borlänge hade förr, Kristianstad i fjor,i falun är p-vakt på hugget, men inget han kan svara på .
 
Toppen