• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kan inte veva in min Omnistor markis

Linus-sweden

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12350
Medlemskap
2024
Hej!

Har en Omnistor safari-room markis ca 5,5*2,5m som jag inte lyckas att veva in helt.
Den rullar inte upp sig jämt, så den kopplar fast sig bak medan framkanten är 20 cm ute... Vad ska jag göra??
Har testat att veva ut den helt och sedan börja om men utan förbättrat resultat.

/Linus

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Kan inte veva in min Omnistor markis

Om den är lagad på ena sidan kan den rulla upp sig snett. Då måste man "laga" den på andra sidan.

Linus-sweden

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12350
Medlemskap
2024

Har inte sett några lagningar på den. Dock är det ett veck på ett ställe, kan det vara det som stör? Har bara ägt husbilen i några veckor och den ska säljas igen, så jag är mest intresserad av att få ihop den så att säga...

Bilagor

• DSC_0751.jpg
    DSC_0751.jpg
    1,2 MB · Visningar: 12

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Prøv å rulle ut markisen så hele duken er rullet ut. Mulig du da ser en skjevhet i duken som du kan rette inn igjen når dere veiver inn.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

En gång så hjälpte jan en HBKare som kört ut markisen för första gången och han hade vikit in blecket på foten/stödbenen fel för att det lilla blecket som är nere på foten kan man vinkla in åt båda hållen mot stolpen men bara på ena hållet så ligger foten dikt an mot stolpen .

Detta fick då symptomen att det inte gick att veva in .

Toppen