• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamremsbyte

Misael Antonio

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Södertälje
Var på en verkstad och kollade om dem hade tid för service, det hade dem...men han där sade att min husbil behövde bytas kamrem! den har gått bara 2400 mil! Vad tycker ny? hur ofta ska man byta? Vad jag vet rekommenderas vid 10000-13000 mil.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.675
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Var på en verkstad och kollade om dem hade tid för service, det hade dem...men han där sade att min husbil behövde bytas kamrem! den har gått bara 2400 mil! Vad tycker ny? hur ofta ska man byta? Vad jag vet rekommenderas vid 10000-13000 mil.

Vilken bil har du? Hur gammal är den? När byttes kamremmen senast?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.068
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tack för återkopplingen! FIAT Weinsberg 2017 har gått 2450 mil, ingen kamrem byte än.
Normalt håller kamremmar mycket längre än så,många bilmärken har bytesintervall på 10 år,men icke FIAT så om du ska skyddas av föräkringen ska du byta nu ,eller ta risken och köra några år till vilket nog många gör.
Detta är en lönande affär för verkstäderna dom vill ofta byta vattenpump också för att vara på ”säkra” sidan.
 

Misael Antonio

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Södertälje
Normalt håller kamremmar mycket längre än så,många bilmärken har bytesintervall på 10 år,men icke FIAT så om du ska skyddas av föräkringen ska du byta nu ,eller ta risken och köra några år till vilket nog många gör.
Detta är en lönande affär för verkstäderna dom vill ofta byta vattenpump också för att vara på ”säkra” sidan.
Tack. det verkar som måste söka hjälp på verkstad och byta den.
 

Nordan.51

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
33324
Medlemskap
2024
Man bör byta efter 5 år, det har inte med att körsträcka att göra, utan att remmen förlorar sin elastisitet med åren. och gå av.
 
Toppen