• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kamremsbyte avklarat

F

F.d. 29792

Guest
Lämnade in vår pilot på service och kamremsbyte hos en Fiatverkstad. Trodde att det skulle kosta en förmögenhet. Gissa om vi blev överaskde när räkningen stannade under 6000kr. Det är ju mindre än vad man betalar på Volvoverkstan för motsvarande på en Reanult clio.
:spinny:
 
F

F.d. 402

Guest
Sv: Kamremsbyte avklarat

De är första gången jag hört nån tycka de var billigt att byta kamrem.. . men husbilskunder är oftast nöjda kunder iallafall =)
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Kamremsbyte avklarat

Bytte min efter 5 år när bilen gått ca 2000 mil. Kändes lite onödigt med tanke på milen, men gummiremmen har en tidsgräns på fem år. I det läget skulle en kamkedja sitta fint, inget åtgärd skulle troligen då behövts under bilens livslängd.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.833
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Kamremsbyte avklarat

Jag var inne på 12000 mil service och då fick jag byta kamrem igen för tiden var kortad till 3 år eller 5000 mil för 2,8idTD -99. Jag bytte tidigare vid 8000 o 5år.
Så jag var väl inte så glatt överraskad precis men det känns alltid tryggast att slippa bli ståendes utefter vägarna och att följa verkstadens rekomendationer.
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Kamremsbyte avklarat

Jag ska på service i morron kamrem + service total= 4700:- bra pris för
Fiatservice.Jag får byta kamrem pga.ålder istället för mil 5000mil.
Besiktigade gamla bettan i dag UA.Gött )
 
F

F.d. 17078

Guest
Sv: Kamremsbyte avklarat

Kamremsbyte hos försäljaren, vid försäljning var det 1000 mil kvar till byte 2000 kr. var vad det kostade bra pris eller????
 
F

F.d. 9673

Guest
Sv: Kamremsbyte avklarat

Vi fick kamremmen bytt på Bossings i Linköping i förra veckan. Räkningen slutade på 5100:- och då ingick kamrem, spännrulle,generatorrem och naturligtvis arbetet. Remmen ska hålla i 10 000 mil/ fem år. Vi har en Fiat 2.5 TD -93
 
Toppen