• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kampa Ace Air 400 - Passar det en 4m markis?

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Måtten som jag angav är korrekta. Jag delar Kampas uppfattning att du borde välja ett smalare tält, men jag vet inte vilka alternativ som finns. Så länge som att tältet får plats enligt bild och mått som du tidigare fått så tror jag dock att det bör funkar. Kampas invändning att det inte blir tätt är nog en säkerhetgrej från deras sida. Det blir nästan aldrig tätt uppe vid markisen på en husbil. Nästa sak är hur mycket och länge du skall använda tältet. Det är stor skillnad mellan standardtälten och All Season. Det sistnämnda påminner mycket om förtält till husvagnar. Tjockare tyg och framför allt tjockare rutor som inte blir så skrynkliga som standard. Såg att Livibil hade köpt i England. Jag försökte i juni att beställa från Campingword men så fort man anger leveransadress så stiger priset till samma nivå som i Sverige. Efter flera försök med deras säljare så gav jag upp och beställde på www.doorout.com. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med Kampas produkter. Något jag uppskattar är att de tänker på helheten såsom belysning, mattor mm.
Märkligt, jag har köpte flera tält därifrån och alltid köpt betydligt billigare än i Sverige. När jag går in deras sida får jag priserna i SEK och inget ändras när jag går vidare i beställningen.
 

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Märkligt, jag har köpte flera tält därifrån och alltid köpt betydligt billigare än i Sverige. När jag går in deras sida får jag priserna i SEK och inget ändras när jag går vidare i beställningen.
Hej Siv,
Kollade pris på Campingword i England och där står 24648kr till Sverige och doorout tar 19838kr inkl. frakt för båda. Vad är du gör som jag inte kan? ( det är säkert mycket men jag menar tältpriser)
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hej Siv,
Kollade pris på Campingword i England och där står 24648kr till Sverige och doorout tar 19838kr inkl. frakt för båda. Vad är du gör som jag inte kan? ( det är säkert mycket men jag menar tältpriser)
När jag handlade där första gången gjorde jag inställningar på land, valuta mm genom att klicka på flaggan uppe till höger och sedan välja i rullister. Sedan kan jag ju inte garantera att de alltid är billigare än i Sverige men de tält, stolar mm jag köpt därifrån har jag kollat och de har varit betydligt billigare iaf.
 

Sciron

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Malmö
HBK-Nr
35357
Medlemskap
2024
Hej Siv,
Kollade pris på Campingword i England och där står 24648kr till Sverige och doorout tar 19838kr inkl. frakt för båda. Vad är du gör som jag inte kan? ( det är säkert mycket men jag menar tältpriser)
Hej Anita,

Jag tog upp detta med Campingworld då jag ringde dem. Deras svar är att priserna är satta efter de olika marknaderna men de skulle kolla upp det. I svaret jag senare fick via mail stod också att om jag beställde från Campingworlds engelska sida kunde de inte skeppa till Sverige, utan då skulle man beställa från deras svenska sida. Sådana var bara deras regler. De verkar inte räkna EU som EN marknad.
Gällande det tält vi önskade var det ca 430 brittiska pund i skillnad mellan det engelska och det svenska priset på Campingworlds hemsida.
Så vi beställde i Tyskland istället.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hej Anita,

Jag tog upp detta med Campingworld då jag ringde dem. Deras svar är att priserna är satta efter de olika marknaderna men de skulle kolla upp det. I svaret jag senare fick via mail stod också att om jag beställde från Campingworlds engelska sida kunde de inte skeppa till Sverige, utan då skulle man beställa från deras svenska sida. Sådana var bara deras regler. De verkar inte räkna EU som EN marknad.
Gällande det tält vi önskade var det ca 430 brittiska pund i skillnad mellan det engelska och det svenska priset på Campingworlds hemsida.
Så vi beställde i Tyskland istället.
Tråkigt att höra. Det har varit ett bra ställe att beställa campingprylar snabbt och billigt tidigare.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Conrad har samma upplägg. Samma pryl kan ha väldigt olika priser bara beroende på vilket land man handlar från trots att det skeppas från samma lager. Prissättningen är ju upp till säljaren men man känner sig ändå lite lurad.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Svensk(?) snöslunga i Sverige och Tyskland:



Pålle
 
Toppen