Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
48000 mil har jag läst. Det som är viktigt är att sköta oljebyten.. för bra livslängdHur ofta byta kamkedja på en husbil fiat ducato maxi 3.0
Källa på det för jag har precis som "Michael s" läst att det är 400 000 km men hittar det inte just nu.48000 mil har jag läst. Det som är viktigt är att sköta oljebyten.. för bra livslängd
Ett mer verklighetnära* svar än 40 000 mil (tekniskt korrekt) är, byt om det kommer oljud från kjedja eller sträckare.Hur ofta byta kamkedja på en husbil fiat ducato maxi 3.0
Så här anges det i Fiat Campers officiella sida för Fiat chassin husbilsbyggnationer. Det inringade gäller mitt fordon = byter alltså kamrem vart 5:e år , kommer inte upp i angivet miltal.
Tack, det var där jag sett detDetta miltal stod i servicehäftet i min FD Flair.
Därför uppmanade jag trådskaparen att helt enkelt kolla sin egen servicebok.
Hehe. För att plagiera SVT.....Borde ha gått till Specsavers......