• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kaffedags

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Hej på er husbilskonpisar!

Nu har jag varit inne och läst era inlägg och uppdaterat vårt fotogalleri. Har blivit kaffesugen som attan. Ska sätta på kafebryggaren och ta upp en bit saffranskrans ur frysen som har blivit kvar sen i julas. Katten Nizze sover i stolen bredvid. Han är inte intresserad av att gå ut i kylan.

Kopp på er från Anitha.

:music-icon:
 
F

F.d. 18301

Guest
Sv: Kaffedags

:mcride: Tack . Samma här fast katten ligger i sängen o ser allmänt nöjd ut , han har fått för sig att jag bara får låna den ibland bara för att han är så snäll .:eek:
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Kaffedags

Hej Nizze.

Har ni alltid katten i koppel, när ni stannar på någon plats? Är han innekatt hemma?
Vi har en katt som är 1,5 år. Han går fritt ute och inne hemma. Men han har hittills fått åka på semester på katt- pansionat, när vi far i väg med husbilen. Vi har ännu inte vågat oss på att ta med honom. Tar gärna emot tips på hur vi skall hantera honom om han skall få följa med.
Marie o Rolf i Valdemarsvik
Katten Gustav 008.jpg
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Kaffedags

Hej Molle!

Nizze blir fyra år nu till sommaren. Han har varit med sen han var 8 veckor. Vi har chips-märkt honom. Har alltid halsband med bjällra och namnpatron på sig när han är med i husbilen. När vi står bra till så sitter han på lina, har en säker sele på honom. Nizze är en liten fegis så han försöker sig inte på att smita ut. Men man får tänka sig för när man öppnar dörren. Hemma går han ut och in som han vill, men bara när vi är hemma. När vi åker utomlands så får Nizze bo på pensionat.

Anitha.
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Kaffedags

OK
Då ska vi nog våga chansa på att ta med honom. Han (Gustaf) är också chipsmarkt. Dessutom är han öronmärkt. Han använder alltid halsband med telefonnummer hem. Han har även sele som han får använda när han är på pensionatet. Så han klarar faktiskt koppel utan att protestera.
Hur bor Nizze, när husbilen rullar? Lös eller kattbur?
Marie o Rolf i valdemarsvik
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Kaffedags

Hej Molle!

Nizze har en liten korg som han ligger i när bilen rullar. När vi saktar ner farten har han på senare tid börjat titta upp. Ibland går han fram i framrutan och kollar lite ut. När farten ökar går han till sin korg och slaggar igen. Ibland får jag äran av att ha honom i knät en liten stund. Men han vekar att föredra sin korg. Hittade iget kort på Nizze i korgen men ett från parkeringen utanför Elmia i höstas.

Anitha

SSM12898.jpg
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.600
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Kaffedags

Vi hade alltid katten med i husbilen på resorna Sverige och Norge. Hon var lös i bilen och fick ligga var hon ville. Bäst tyckte hon om att ligga vid framrutan och titta ut. Hon blev 19 år.

Bilden är tagen på Nordkap 2002.
maja_nordkap.jpg
 
Toppen