• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kabe Travelmaster

Dagge

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
31185
Medlemskap
2023
Vurderar och köpa en 2008 mod som gått 10.000 mil. Velservad och bra utstyrd med 3.0 kamkedjamotor. Ca kr 500.000,- Nogon som har beträkninger eller synspunkter rundt dette?
 

Bengt & Lisa

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
21558
Medlemskap
2024
Priset låter rimligt och bilen kan man bara gratulera till dessa bilar var nog kabes stora lyft när det gäller kvalitet det är bara att jämföra vad du har i denna bil mot vad du har i en ny bil som standard jag tror när jag jämförde vid eventuellt byte så var det en ny golvslinga på vattenburen systemet som var nytt men mindre isolering i golvet
Sen har du på 08 al-kochassi som har galgar ram som jag såg som plus när jag köpte. De mil bilen har gått har ingen större betydelse det viktigaste är hur man har servat och underhållet bilen, gå igenom noga att allt fungerar laddning kylskåp fläktar och alla pumpar vattenpump duchpump och avloppspump, aldepanan med cirkulationspumpar, kolla även webaston och pump till värmeväxlare.. fungerar allt så är det bra lycka till.
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Har ägt en sådan. Priset verkar högt, men priserna har kanske gått det senaste året pga Coronan. Fantastiskt fin boendekomfort i sängar och sittplatser. Inga skarvar på taket. Den enda lilla nackdelen är att den har dålig markfrigång och lägsta punkten är fotsteget.
 

Dagge

FD HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
31185
Medlemskap
2023
Priset låter rimligt och bilen kan man bara gratulera till dessa bilar var nog kabes stora lyft när det gäller kvalitet det är bara att jämföra vad du har i denna bil mot vad du har i en ny bil som standard jag tror när jag jämförde vid eventuellt byte så var det en ny golvslinga på vattenburen systemet som var nytt men mindre isolering i golvet
Sen har du på 08 al-kochassi som har galgar ram som jag såg som plus när jag köpte. De mil bilen har gått har ingen större betydelse det viktigaste är hur man har servat och underhållet bilen, gå igenom noga att allt fungerar laddning kylskåp fläktar och alla pumpar vattenpump duchpump och avloppspump, aldepanan med cirkulationspumpar, kolla även webaston och pump till värmeväxlare.. fungerar allt så är det bra lycka till.
Jag kollar upp en Travelmäster WG 08 modell gått ca 10.000 mil. Nån som har erfarenhet med kostnad på och skifta bromsar på denne bilen? Skivar och klossar, komplett med arbete?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Har inget komplett pris på verkstan men du kan köpa nya skivor och belägg komplett fram för tusenlappen totalt så mer än några tusenlappar skall det inte behöva kosta på vanlig verkstad. Det är inget stort jobb.
 

inger47

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2024
Jag kollar upp en Travelmäster WG 08 modell gått ca 10.000 mil. Nån som har erfarenhet med kostnad på och skifta bromsar på denne bilen? Skivar och klossar, komplett med arbete?
tycker det låter dyrt...hade en 08 för några år sedan..gått 6 tusen mil...stora motorn...skulle bara få 425 tusen...i byte..
 
Toppen