• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köra ALDE 3010 utan färskvatten ?

F

F.d. 3605

Guest
Kan man köra värmaren utan färskvatten dom gånger man bara gör en kortare tur, och vara vill använda värmaren endast för uppvärming av bodelen men ej vill ha varmvatten ?
Detta för att slippa fylla o tappa vintertid pga. frysrisk.

Tacksam för tips !!

Roger:spinny:
 
F

F.d. 6576

Guest
Sv: Köra ALDE 3010 utan färskvatten ?

Hej
Jag undrar om någon vet hur man gör för att få varmvatten i bilen när elpatatronen är inkopplad utan att köra full värme i bodelen. Pannan är en Alde 3010 compakt. I instruktionsboken står bara hur man gör för att får förhöjd vattentemp.
Snälla skriv och berätta Ni som vet!!
// Ola N
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Köra ALDE 3010 utan färskvatten ?

Vi har en Alde 3010 och med en manuell kontrollpanel bestående av tre "knappar" och en termostat. Med knappen längst till höger (innan termostatvredet) väljer vi värme och varmvatten i första läget och bara varmvatten i andra läget. Även om du har en annan kontrollpanel så bör du ha dom två valmöjligheterna.

//Kicki
 
F

F.d. 6576

Guest
Sv: Köra ALDE 3010 utan färskvatten ?

Hej
Jag glömde i mitt frustrerade tillstånd i går kväll att berätta att panelen är en digital.
Kicki jag tror som du att det skall gå att välja men hur? Hustru blir galen om vi måste ha på all värme.
// Ola N
 
Toppen