• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Köpa Weinsberg

F

F.d. 52943

Guest
Hej,
Vi är nya här - har ingen husbil ännu. Vi funderar på att köpa en Weinsberg Imperial 600, modellår 2005. Renault chassi, 115 hk diesel.

Någon som har erfarenhet av svagheter/egenheter som man bör se upp med?

Homecar

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2025
Sv: Köpa Weinsberg

hej
Jag tror att Weinsberg är nästan samma som Knaus.Kommer från samma tillverkningsbana.Skiljer sig lite i inredning och färgsättning.Tryggt köp.

F

F.d. 52943

Guest

Hej
Vi är nya medlemmar - registrerar oss för medlemskap idag. Har just kommit hem efter att ha köpt den Weinsberg vi frågade om ovan. Vi ser fram mot leverans om en dryg vecka efter genomgången service, montering av backkamera och ett extra bodelsbatteri (byter ut det gamla mot 2 nya).

Vi kommer att använda bilen även i vinter - så snart vinterhjul anskaffats.

Hälsningar
Roland och Viola.

F

F.d. 52943

Guest

Nu har vi betalat in medlemsavgiften för att bli fullvärdiga medlemmar. Kommer att uppdatera mitt konto när webmaster ändrat status till medlem.

Lite om oss - Vi bor i Landvetter. Två vuxna barn är utflugna sedan ett antal år. Istället har vi skaffat en "sladdis" i form av pudeltiken Saga, 5 år.

Seglar när vädret tillåter med en liten båt i Göteborgs skärgård. Får se om tiden räcker till både husbil och båt.

Toppen