• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa komplett Kina Litiumbatteri

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Köp inte saker från Kina. Har varit i det landettillräckligt och sett både det ena och det andra. Bojkotta det landet. De respekterar varken mänskliga rättigheter eller miljö. Enda grejen där Triumph har rätt.
Tror inte en bojkott är lösningen,det blir mycket saker att avstå från,mycket av det vi köper idag är på ett eller annat sätt knutit till Kina,tråden gällde litiumbatteri där Kina är klart störst,jag antar att du syftar på en amerikansk president också och från det hållet kommer inte många rätt.
 

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Själv har jag beställt 2st 150ah för priset 1182,00 usd. I priset ingår frakt, tull och moms.
Följer med intresse dina erfarenheter/synpunter efter leverans. Har själv funderat på batteribyte.
 

Mårten&Marre

FD HBK Medlem
Inlägg
37
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
16620
Medlemskap
2022
Själv har jag beställt 2st 150ah för priset 1182,00 usd. I priset ingår frakt, tull och moms.
Är priset för båda eller per styck? dessa kommer ju motsvara ca 5-600 amp av blybatterier :)
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Själv har jag beställt 2st 150ah för priset 1182,00 usd. I priset ingår frakt, tull och moms.
Hur fick du fram priset? ser inget på länken.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Själv har jag beställt 2st 150ah för priset 1182,00 usd. I priset ingår frakt, tull och moms.
Hur fungerar det med tullhantering och momsbetalning? Gör säljaren allt det i Sverige åt dig eller skickar dom grejerna från ett annat EU-land?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Normalt har de avtale med er internasjonalt transportfirma som gjør den delen. Disse beregner frakt tull og moms pluss et spedisjonsgebyr for utlegget i mottakerland. Med en fast ferdig kalkyle så kan fabrikken gi fast pris på hele leveransen til døren. Med rett bolag kan det lett bli flyfrakt da de store har egne fraktfly som flyr internasjonale ruter og egne regler for frakt av de forskjellige typer LiIon batterier og utstyr som inneholder slikt. Alibaba har og eget frakt bolag, men mange bolag i China har avtaler med UPS, DHL, EMS, FedEx og andre - hvor de fleste tilbyr til store kunder full service med spedisjon i mottakerland. Faktisk kan slik internasjonal frakt være raskere enn nasjonal frakt.
 

Hanza

HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
564
Medlemskap
2024
Pengarna är för båda batterierna med frakt, moms och tullavgifter. Priset kommer om man skickar en förfrågan till företaget.
Batterierna kommer att levereras efter att dessa har byggts då företaget inte verkar ha dessa på lagret, kan ju så vara på de som jag har beställt. Frakten sker med tåg, ca 35dagar plus tillverkningen.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Normalt har de avtale med er internasjonalt transportfirma som gjør den delen. Disse beregner frakt tull og moms pluss et spedisjonsgebyr for utlegget i mottakerland. Med en fast ferdig kalkyle så kan fabrikken gi fast pris på hele leveransen til døren. Med rett bolag kan det lett bli flyfrakt da de store har egne fraktfly som flyr internasjonale ruter og egne regler for frakt av de forskjellige typer LiIon batterier og utstyr som inneholder slikt. Alibaba har og eget frakt bolag, men mange bolag i China har avtaler med UPS, DHL, EMS, FedEx og andre - hvor de fleste tilbyr til store kunder full service med spedisjon i mottakerland. Faktisk kan slik internasjonal frakt være raskere enn nasjonal frakt.

Jag beställde en eloped med lithiumbatterier från Alibaba. Den fraktades med tåg då den inte fick flyga enl säljaren.
 
Toppen