• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa backkamera

F

F.d. 53061

Guest
Jag tänkte köpa en backkamera är det nån som vet om vi har rabatt hos firman backkamerasystem. Eller är det nån som har tips om en billig hyfsad kamera
skall inte ha nån dyr modell spelar ingen roll om det är en trådlös eller kabel.
Markko. :cat::msn_cat:
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Köpa backkamera

Hej stefan jo jag har funderat på den har du kameran sittande uppe eller nere jag tänkte ha den uppe för att se scotern när jag har den med hur gör man med kabeln till kameran
drar man in den i bilen.
Markko.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Köpa backkamera

Det är bara elkabeln som skall anslutas någonstans.
Jag gjorde det enkelt för mig och satte kameran på nummerskylten och drog in den bakom den.

Men det optimala är att ha den högre, som du är ute efter, men jag ville undvika att göra extra hål i karossen.

//Stefan
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Köpa backkamera

Jag har deras trådbundna system med visirkamera. Jättenöjd - fick dessutom HBK-rabatt. Hade tidigare trådlöst system (annat fabrikat) men det gav inte alltid stabil bild. Vid dåligt väder satte den igen sig snabbt - det händer inte nu när jag har visirkamera!
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Köpa backkamera

Har du ström på så du kan se i kameran hela tiden.Jag monterar nog den högt
jag får försöka att täta kabelhålet ordentligt.
Markko.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Köpa backkamera

Jag monterade så att den får ström från positionsljuset. Så den går att ha igång hela tiden.
Jag kan hålla med om att det kan vara lite skakig kvalite ibland på den jag köpte, men det funkar tillräckligt bra för att få hjälp när det behövs.

//Stefan
 
V

vifferman

Guest
Sv: Köpa backkamera

Har köpt deras paket som kostar 1980:- det verkar vara rätt bra grejor för dom pengarna. Kan även rekommendera tillbehöret trådlös överföring, funkar perfekt och sparar mycket jobb. Rabatten jag fick var 10%:)
hälsn. micke
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Köpa backkamera

Rabatten var 10%. Snabb leverans. Valde dock att mata med ström ända framifrån fär att kunna sätta på kameran manuellt vid förarplatsen. Bra både vid färd och vid backmanövrar då backväxeln inte måste vara i för att få ström.
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Köpa backkamera

Hej micke märker du några störningar. Har du långt mellan skärm kamera
det står någåt skrivet att det kunde bli sämre bildkvalitet med trådlöst.
Markko.
 
V

vifferman

Guest
Sv: Köpa backkamera

Nej än så länge har jag inte märkt några störningar, testade även sändaren från utsidan av bilen utan några problem. Avståndet är cirka 5,5 meter, har dock inte haft den monterad så länge än för att kunna ge ett rättvist omdöme.
//micke
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Köpa backkamera

Hej micke jag undrar om du har kameran kopplad så du kan se i den fast du
inte har backväxeln i jag skulle villa ha min kopplad så att jag kan se lasten
när jag kör. Har du trådlösa delarna sittande inne *******en.
Markko.
 
V

vifferman

Guest
Sv: Köpa backkamera

Jag har den kopplad över bodelsbatteriet via en strömbrytare så jag kan även slå på kameran utan att ha tändningen på. Både sändaren och mottagaren är inne i bilen. Det finns även en extra ingång till skärmen där du kan ansluta en annan kamera eller i mitt fall kopplad till mobilen så jag får upp GPSen i skärmen.
//micke
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Köpa backkamera

Tack micke för ditt svar skall nog köpa från dom jag också
har inte bestämt mig för vilken storlek på skärmen 4.3 eller7.0 tum.
Markko.
 
Toppen