• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa backkamera

Go0fy

FD HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
30366
Medlemskap
2022
Hejsan, det har på min husbil suttit en backkamera så kabeln finns kvar från instrumentbräda till övre bromslyse. Vet någon på rak arm vilken/vilka modeller som kan passa på kabeln enligt bild?
 

Bilagor

  • AA5D9E45-073B-414C-A760-57871DF6A0BA.jpeg
    AA5D9E45-073B-414C-A760-57871DF6A0BA.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 207

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hejsan, det har på min husbil suttit en backkamera så kabeln finns kvar från instrumentbräda till övre bromslyse. Vet någon på rak arm vilken/vilka modeller som kan passa på kabeln enligt bild?

Hej!
Jag har ingen aning egentligen vilken kontakt du har, men ville bara tipsa om att det finns en hel del adaptrar som gör att utbudet av kamera/monitor blir lite större.

Se t.ex:

//Jocke
 

Anita A

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Lund
HBK-Nr
4354
Medlemskap
2024
Jag köpte en trådlös Garmin Dc40 Backkamera som monterad på regskylten och kopplas till min Garmin GPS väldigt smidigt inga trådar
Jag har blivit ombedd av två bilägare (personbil) att leta reda på en bra backkamera till deras bilar. En som jag fastnade för var Garmin Dc40. Kan du ge lite mer info hur du upplever den? Bildkvalite, fungerar den bra i mörker mm.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Vi bilägare testade backkameror för någon månad sedan. Den som fick bäst betyg var Biltemas ! Den dyrare varianten med två kameror. Helt överlägsen i testen.
 

Ingrid & PG

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
653
Medlemskap
2024
Var kan jag köpa backkamera typ Waeko 7” eller liknande i Tyskland. (Billigare än i Sverige ?)
 

Ingrid & PG

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
653
Medlemskap
2024
Jag köpte min härifrån men de har tydligen inte Waeco/Dometic och jag vet inte hur det funkar nu när UK är utanför EU…

Reversing Cameras UK - Reversing Cameras UK

Är dock helnöjd med mitt paket med dubbla kameror (olika vinklar) och stor skärm för ständig bakåtsikt.
Köpt från Uk för några år sedan, men vet inte hur är nu om det är mycket som tillkommer.
 

per-erik magnusson

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Hörby
HBK-Nr
2522
Medlemskap
2024
Jag söker trådlös backkamera till min 9 år gamla Niesmann Arto. Orginal Weaeco har slutat fungera och jag har fastnat för Prylstaden.se där jag hittat en som borde vara ett bra köp:

TRÅDLÖS BACKKAMERA, 7" DISPLAY, AUTO IR-MÖRKERSEENDE, 120°, IP67, 100M RÄCKVIDD​

Är det någon som har kunskap och kan ge råd eller omdömme ? prissänkt till 1999:- verkar ju bra.
Tacksam för hjälp
 

Inger&Jonas

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
27297
Medlemskap
2025
Har haft fundering på en sådan men tvekat pga batteriförbrukning ( verkar inte funka med laddbara) och att den är lättstulen. Har du synpunkter på de "problemen"
Har haft min i ett år nu o har inte behövt ladda mina uppladdningsbara ännu. Står man lite tveksamt till o magkänsla antyder något så är det lika lätt för mig att ta bort o ligga steget före. Den är svår att se om man inte står nära.
 

Bilagor

  • 16255523982486252125665254748008.jpg
    16255523982486252125665254748008.jpg
    3,2 MB · Visningar: 87

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Har haft fundering på en sådan men tvekat pga batteriförbrukning ( verkar inte funka med laddbara) och att den är lättstulen. Har du synpunkter på de "problemen"
Batteri jag har haft min sedan april och inte bytt batteri ännu trots att jag har ett vanligt batteri
Lättstulen ja det kanske den är men då skulle man inte våga ha nånting
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Har haft min i ett år nu o har inte behövt ladda mina uppladdningsbara ännu. Står man lite tveksamt till o magkänsla antyder något så är det lika lätt för mig att ta bort o ligga steget före. Den är svår att se om man inte står nära.
Fungerar det med uppladdningsbara de ligger ju på 1,2V i stället för 1,5V?
 
Toppen