• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

köp i spanien

F

F.d. 12360

Guest
Hej
Med tanke på Schmids roliga betraktelser om sitt husbilsköp tänkte jag berätta om vårt.
Eftersom vi bor i Spanien är det oblis att köpa här, dessutom ca 100 000 kr billigare än i tyskland och sverige.

Vi tänkte köpa begagnat och hittade ett par bra alternativ, men efter en timmas titt(fruktansvärd bra handlare och rolig) kom vi ut med ett nybilskontrakt.(pilote 670)

Själva prutandet var ungefär som i sverige. Vi fick utöver de vanliga paketen, lcdtv med dvd, tvantenn,larm,awning,kapell(fiamma),solceller.

Beräknar leverans nästa vecka och då har jag beställt turbovent fiamma i bodelen .
Efter alla positiva omdömen om denna fläkt var beslutet lätt.

Tack så mycket för alla goda råd vi har fått i den här klubben!

Hoppas nu att alla golfintresserade kontaktar oss när ni närmar er Alicante. Även fiske!!
Vi kommer att tillbringa ca tre månader i Sverige och Norge för bröllop laxfiske och semester under juni-september.

Hoppas nu att husbilslivet blir som vi tror.Vi har varit seglare i 25 år och har upplevt det mesta runt skandinavien.

En av de största skälen till husbilsköp var boende i sverige för utvandrade.
Vi får inte äga något "vanligt" hus i sverige för skattemyndigheten, däremot går det bra med sommarstuga.
Men var skall vi köpa sommarstugan, vännerna och släkten är spridda över sverige.
Då kom hustrun på den geniala ideen Husbil!!
Vi kommer bara med sladden och behöver två hål i väggen.
Hoppas vi syns någonstans i europa

Hans och Barbro och morris (cairnterrier):wink:
 

RolfH

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2024
Sv: köp i spanien

Vi kommer till Alicante okt för att stanna till aprill, tar emot alla tips av värde t.ex var är Svenskarna Svenskföreningar, pra camp. etc
Rolf H
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: köp i spanien

Att handla i Spanien kan ju knappast vara 100.000kr billigare än i Tyskland eller?
Har du någon länk till liknande sida som mobile där man kan hitta bilar till salu?
 
F

F.d. 7458

Guest
Sv: köp i spanien

nogon som har addressa i Spanien till husbil handlar.
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: köp i spanien

Hej

Jag jämförde priserna mot de svenska. Handla i Tyskland medför många byråkratiska problem vid införsel till Spanien. Dessutom är det dyrt,jag har inte kollat upp exakt priset på husbil men en vanlig bil kostar 12% på det beräknade värdet plus ett antal andra avgifter.
 

traveller

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Frankrike
HBK-Nr
1352
Medlemskap
2024
Sv: köp i spanien

Reagerade på
" Själva prutandet var ungefär som i sverige. Vi fick utöver de vanliga paketen, lcdtv med dvd, tvantenn,larm,awning,kapell(fiamma),solceller."

Kan man verkligen få med så mycket extra om man köper en ny husbil? Vad har ni för erfarenheter av detta, alla här som köpt fabriksnya husbilar? Vi är sugna på att köpa en ny ganska dyr bil så det låter ju jättebra om man kan få så mycket extra att ingå i priset. Man är väl smålänning....
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: köp i spanien

Antenn, gasolflaska, kabel, Fiamma, cykelställ en dörrmatta och 15% på ett bord och stolar var vad jag fick. Var det för lite?
 
Toppen