• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kökskranen inget vatten

Annikaadde

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
36440
Medlemskap
2025
Hej har en Hobby optima 2017 där det plötsligt inte kommer vatten ur kökskranen.

Vatten kommer i handfat, toalett och dusch och verkar fylla på systemet så att det i några sek kommer lite vatten ur kökskranen men sen slutar rinna. Har bara haft bilen i några månader men då fungerat bra.
Är det någon som vet vad problemet kan vara?
Mvh Annika

Hör du om pumpen startar när du öppnar kranen i köket? Om inte kan det vara nåt fel med brytaren i kranen. Kolla också så silen i kranen inte är igensatt. Lycka till.

Tack...jag hör inte att pumpen startar men den startar vid öppning på handfatet.
Hur kollar jag brytaren på kökskranen :)
hej Micro brytaren i kranen är trasig om du ställer kranen i öppet läge i köket och sedan öppnar kranen på toa kommer vattnet i köket då är brytaren trasig, enkelt att kolla på detta sätt för att utesluta andra fel. brytaren siter i vredet på kranen vanligtvis lägger du upp en bild är det lättare att svara.

Tillbaka
Toppen