• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kökskranen inget vatten

Annikaadde

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
36440
Medlemskap
2024
Hej har en Hobby optima 2017 där det plötsligt inte kommer vatten ur kökskranen.

Vatten kommer i handfat, toalett och dusch och verkar fylla på systemet så att det i några sek kommer lite vatten ur kökskranen men sen slutar rinna. Har bara haft bilen i några månader men då fungerat bra.
Är det någon som vet vad problemet kan vara?
Mvh Annika
 

Thony61

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
27024
Medlemskap
2024
Hör du om pumpen startar när du öppnar kranen i köket? Om inte kan det vara nåt fel med brytaren i kranen. Kolla också så silen i kranen inte är igensatt. Lycka till.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Tack...jag hör inte att pumpen startar men den startar vid öppning på handfatet.
Hur kollar jag brytaren på kökskranen :)
hej Micro brytaren i kranen är trasig om du ställer kranen i öppet läge i köket och sedan öppnar kranen på toa kommer vattnet i köket då är brytaren trasig, enkelt att kolla på detta sätt för att utesluta andra fel. brytaren siter i vredet på kranen vanligtvis lägger du upp en bild är det lättare att svara.
 
Toppen