• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Justera handbromsen MB 312 Göteborg

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Nu kommer jag åter till Sverige... Bilen skall besiktigas på Måndag vid lunch. Jag vet dock redan nu att Handbromsen inte tar som den skall. Inget svårt att justera om man har en lyft.. Vilket jag inte har!

Finns det någon som kan rekommendera en lyft för en bil med höjd 3,2m och 4100KG i Göteborg? Alternativt någon liten verkstad som kan fixa detta på måndag morgon?

Det som helst skall göras är att lyfta bakaxeln och lossa en mutter i varje fälg för att nå spännrullen med en mejsel. Sen kanske det behöver justeras lite i fördelningen av bromsvajern.

För detta ganska enkla ingrepp ville MB i GBG ha 6500:- plus moms, samtidigt frågade jag om ett oljebyte i automatlådan då de ändå lyfte bilen, för endast 4300:- kan de byta olja och filter i lådan och för ytterligare 800:- även bränslefiltret. "#!¤¤"#¤%&!¤#%%%!! Tyckte jag om det! ;) Jag bytte själv senast, då gick olja och filter till 750:- och tog mig liggandes och krypandes under bilen knappt en timma..

Alternativt åker jag till biltema i GBG o köper mig en domkraft, men jag har förstått att sommarvärmen som jag plågas av just nu med 35 grader i skuggan inte kommer följa mig till Sverige.. Tyvärr.. ;) Och ligga ute i minusgrader eller slask är inget jag personligen föredrar.

Tack på förhand

//Freddy

T

Teddi

Guest
Sv: Justera handbromsen MB 312 Göteborg

hej freddy,, ring Telefon: 031-795 45 88 kjell..
Mobil: 0706-95 45 75
han servar husbilar också..lycka till med detta ock desamma hos broder jappe,

Toppen