• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Justera gångjärn på toalettdörren

Magnus O

HBK Medlem
Kommun
Laxå
HBK-Nr
951
Medlemskap
2026
Vi har en Carthago 2017. Toalettdörren behöver justeras den tar i karmen i ovankant. Går det att justera gångjärnen?

Har du dubbeldörr måste du kanske skruva loss denna (vilket jag gjort använder den aldrig) sedan finns det täckbrickor i plast på gängjärnsidan, borde gå att justera där, jag antar att dörren inte tar i taket utan i karmen.

Hej Olof!
Jag har också tagit bort dubbeldörren. Dörren tar i karmen. Går det att pilla bort plastbrickorna med en kniv eller mejsel så att man kommer åt skruvarna?

Hade samma problem. Verkstaden sa att det berodde på ett defekt gångjärn och bytte det på garantin. Därefter inga problem med att dörren tar i karmen.

Tillbaka
Toppen