• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

julmarknad i Lübeck

F

F.d. 52929

Guest
Någon som varit på julmarknaden i Lübeck. är det trångt? finns det ställplats?tacksam för allt

mvh

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025
Sv: julmarknad i Lübeck

Vi var där förra året. men mitt i veckan, vet inte om det har nån betydelse. Pratade med några lapplisor om var vi kunde stå under en natt. o dom sa att det gick bra vid parkeringen i gamla stan vid Kanalstrasse.
det finns ett tips på ställplats på denna sajt men den är på fel sida om gamla stan. det står ganska tydligt att det är förbud mot husbilar på den sidan. (vi höll på att få böter där, det kryllar av lapplisor)alltså inte på den sidan där kongresshalle(tror jag att den heter) är utan andra sidan.
Det stod fler husbilar o man betalar avgift. tror att det var max 5 euro för ett dygn
/Cecilia

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi stod vid Kongrssshallen/konserthuset för några år sedan. Jag såg visserligen ingen skylt om husbilsförbud men fick felparkeringsavgift eftersom jag "missat" att betala i automaten. (Har dessutom glömt att betala felparkeringsavgiften, undrar var den ligger?)

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025

Där fanns en skylt om husbilsförbud nära hotellet som ligger lite snett mittemot kongreshallen o så är det en personbilsparkering det andra nära kongresshallen. vi har lätt lastbilsregad husbil. o även om den hade varit pb2 regad vet jag inte om jag hade velat stå o diskutera detta med tyskar. min tyska är väldigt begränsad....
/Cecilia

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hej.en fråga vilken väg tog ni ner. funderar på färjan från göteborg. Kommer från stockholms hållet.

F

F.d. 58556

Guest

Hej

För mig är det helt självklart att ta Öresundsbron och sedan Rödby-Puttgarten. Sedan är det knappt 10 mil till Lübeck, har jag för mig.
Bron, därför att det är mycket vägarbeten på norra sidan om Köpenhamn. Brofästet finns längre söderut.

Att ta båten från Göteborg låter som en dyr omväg för mig, men jag kanske har fel?

MvH
Smålänning

S

SevenEleven

Guest

Vi tänkte också försöka ta oss ner till julmarknad i Tyskland i december.

Någon som vet hur julmarknaden i Hamburg är jämfört med den i Lübeck?
Det är ju inte så stor skillnad i avstånd från Sverige.

/Lasse

F

F.d. 52929

Guest

Har inte varit på någon av dem ännu, har pratat om det i många år men inte kommit till skott förrän nu när vi skaffat husbil

Toppen