• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Julklapps tips

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sitter med förra årets jul klapp och bläddrar och drömmer tillbaka.En av de bästa julklapparna är en bok från den populära tv serien Där ingen skulle tro att någon kunde bo.En bok med härliga bilder och berättelser om livet runt dessa ställen,mest intryck ger Kieåsen med sitt ofatbara läge på fjället.Boken är utgiven av Gullers förlag.På resan dit den gången så åkte vi även till Geiranger men vi paserade Geiranger och åkte vidare,en dårlig men ärlig förklaring tidsnöd ett hemskt ord som jag försöker deleta ut ur min tidigare stressade hjärna.Men när vi passerade Geiranger så väcktes minnen från barndommen som någon som förhoppnings vis läser detta kan ta bort ett frågetecken som upptar plats i den övre regionen,vi var ett flertal gånger vid en plats alldeles i utkanten av Geiranger när man står vid hamnen så åker man på vänster sida så långt vägen gick då ialla fall där var det två bröder som ägde varsit ställe varav den ene hyrde ut till campare och körde dollarturister upp på fjället när dessa stora fartyg kom till Geiranger varje år.Det var imponerande att se dessa stora fartyyg ankra upp i fjorden,sedan gjorde strömmarna det att fartygen stod åt rätt håll när dom avgick därifrån.Vi fick höra många historier från både nutid och dåtid utav ägaren som hette Holmlong om inte mitt minne sviker mig.God jul och gott nytt år till er alla! Valle.
 
Toppen