• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Joikuspot

B

Bengt & Gunni

Guest
Hej! Har laddat joukispot light till min mobil.Verkar vara ett enkelt sätt att få tillgång till mobilt internet utomlands.Finns någon som har erfarenhet av Joukispot?Använder ni ett vanligt kontantkort för mobiltelefon?Lightversionen har ju ingen kryptering,törs man använda det eller ska man köpa premiumversionen som har kryptering?Annars var programmet lätt att installera och få i gång.

Hälsningar Bengt
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Joikuspot

Jag har använt JoikuSpot Premium i min gamla Nokialur. Problemet är att man i utlandet behöver landets kontantkort med allt vad det innebär. I Sverige funkar det utmärkt om man har dataabonnemang och på så sätt slipper dyra uppkopplingsavgifter.

Androidtelefoner kan skapa sin egen WiFi utan extra program (appar) men med samma behov av landets simkort.

Det enklaste vid utlandsvistelse är att leta upp WiFi-hotspots (McDonalds m.fl.) för att koppla upp sin laptop eller smartphone. Det är dessutom gratis.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Joikuspot

Jag har ett trådlöst USB kit,men ibland kan det vara svårt att hitta något öppet nätverk.Tänkte ha Joikuspot som komplement.Kostnaden för att surfa på ett utländskt kontantkort i den måste väl vara samma som att surfa med kontantkort i ett modem om jag har fattat rätt.
Bengt
 
Toppen