• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Java

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
Det har tidigare varnats för Java här på klubben.
Min fråga är om det fortfarande är ohyra i Java?

Frågar för att det kommer upp meddelande om uppdatering av Java finns tillgänglig
varje gång jag startar datorn.

Börjar tröttna på att klicka bort detta.

Sv: Java

Java har hatt mange sikkerhetshull som blir tettet ved nye releaser.
Om en har tjenester som er avhengig av Java så er det viktig å oppdatere så snart som mulig. Java og Flash er to maskinuavhengige platformer som benyttes for diverse funksjoner på websider, begge har slitt med sikkerhetshull. For meg er det en rutine som gjør at jeg holder vedlike Java på mine pcer - den norske Bankid bruker jave for pålogging.

Om du ikke bruker Java så kan du avinstallere den, pakken brukes kun for binær Java ikke fo javascript.

Jag föreslår att du uppdaterar java så du får den senaste versionen som har många säkerhetsbrister åtgärdade. Java används av många hemsidor som Knut påpekar. Om du kör med en gammal version så utsätter du din dator för större risker.

Jag avinstallerade Java för nästan ett år sedan och jag
har inte haft några problem med någonting.
Tyvärr måste dom som har Handelsbanken ha Java
för att kunna använda Internetbanken. Obegripligt
att dom fortfarande använder sånt skräp.

Tillbaka
Toppen