• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Java script?

F

F.d. 52943

Guest
Har fått ett mystiskt fel på Android 4.4.2 plattan från Samsung.
Skärmen fick en gråaktig bakgrund på husbilsklubben, och svarade inte på länkar, icons. Däremot kan jag zooma och flytta mig upp, ner och åt sidorna.
Problemet försvinner om jag inaktiverar Java script, och återkommer när Java åter aktiveras.
Omstarter och minnestömningar har inte hjälpt.
Problemet drabbar husbilsklubben och ytterligare någon site (spamdrain). Andra siter jag kollat funkar u.a. med Java aktiverat.
Någon som förstår vad som händer?
(Detta skrivet på plattan med Java inaktiverat).

Sv: Java script?

Någon som vet om det går att av- och ominstallera (alltså inte bara inaktivera) Java script på Android enheter?

Hej!

Javascript-motorn är normalt en integrerad del av webbläsaren, så den går knappast av ominstallera separat. I och med att javascript-motorn är en del av webbläsaren innebär det ju också att varje webbläsare har sin egen version/implementation av javascript-motor.
Jag använder Chrome som webbläsare, både på min Android-telefon, surfplatta, Windows-dator och Linux-dator.
Jag har en Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 surfplatta som har Android 4.4.2 och även där funkar det att se hela innehållet på husbilsklubben.se.

Det enda tips jag har att komma med är att använda Chrome. Om du redan gör det, kan du alltid prova att avinstallera appen och sen ladda ner den på nytt.

//Ironhawk

P.S. Java och Javascript är två helt olika saker och har endast namnet gemensamt. Idiotiskt att döpa det till Javascript, men kommer troligen av att Javascript har en syntax som liknar Java. D.S.

Mysko. Jag testar Hbk med Java script akiverat igen och det funkar här också.
Däremot funkar fortfarande inte Spamdrain. Spamdrain funkar med Chrome, men inte med Samsungs internetbrowser.
Någon webbare som vet om det varit någon förändring eller problem med servern/hemsidan?
(Ställer frågan till Web via Kontakta oss)

Hej!

Vi hade en omröstning liggandes som en "popup" på sajten. Det funkade inte helt korrekt på alla webbläsare. Därför har vi plockat bort popupen och visar omröstningen bara på startsidan istället i en "vanlig" box.

Ok, tack för hjälpen - problemet löst.
Då antar jag att spamdrain problemet bara råkade dyka upp samtidigt. Där hjälper det inte att inaktivera Javascript, men att byta till Chrome funkar.

Tillbaka
Toppen