• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

jag tänkte fel

F

F.d. 3088

Guest
Ponera att jag svarar i ett inlägg och missuppfattar vad där står, det jag skriver blir då kritik eller att jag omyndigförklarar någon varvid denna då blir arg eller ledsen:swoon:
Har någon här något tips hur man löser problemet.:confused:
Kanske maila eller ringa:confused:

Gurra

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: jag tänkte fel

Elementärt, min käre Gurra! Tänk först och skriv sedan! Var jag oförskämd nu? Man kan ju också be om ursäkt! Alla kan göra misstag, t.o.m. jag och jag har bett några här på forumet om ursäkt, när jag har haft för bråttom eller missuppfattat ämnet.
:D:D:D

Jappe

Senast ändrad:

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Om du har såpass förstånd att du fattar att du gjort fel, så har du nog tillräckligt förstånd för att ställa det tillrätta.
På det sättet du ställer frågan, verkar det som du är tillfredsställande försedd.
Calle

F

F.d. 12156

Guest

Jag skulle väl inte öppna konstiga paket den närmaste tiden efter tabben ,kan ju vara någon utan humor :Dsedan får du göra som strutsen , kör huvudet i sanden och låtsas att det inte hänt ....:DDet funkar alltid .Bra regel är att akta sig för öppna parkeringar om man hör en bilmotor rusa ...............

F

F.d. 5817

Guest

Visst jag har redan gjort det. Svarat lite fel i en tråd. Bara att sätta dit ett nytt inlägg och be om ursäkt. Och förklara vad som blev fel. :)

Inga konstigheter det väl? ALLA kan ju svara fel eller skriva något som egentligen kan tolkas på många sätt. Det märker man ibland på sina egna inlägg efteråt.... Dags då.... :twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
B

Boxer

Guest

När man skriver har man bara ordet att luta sej mot. När men pratar med någon så har man både tonfall och kroppsspråk till hjälp. Det är lätt att bli missuppfattad och säkert en anledning till att många känner sej påhoppade.
Visst har jag skrivit inlägg och menat en sak och sen märker jag att det uppfattats på ett helt annat sätt.
Man får helt enkelt skriva en gång till och försöka förklara vad man menade, att skriva så det blir rätt är inte helt enkelt alla gånger.

F

F.d. 8036

Guest

Ingenting borde egentligen vara lättare än att be om ursäkt om man skrivit eller gjort något tokigt. I min bok visar det på en stark och trygg personlighet.

Men ibland blir det ju också så att man har fel när man trodde man hade fel men då får man väl be om ursäkt 2 gånger eller . . ..

F

F.d. 12156

Guest

Ens stolthet kan vara svår att svälja och då pratar jag inte om vår trotjänare.....;)

F

F.d. 4272

Guest

Ja ett litet ord som förlåt, kan i bland sitta långt inne.
Det är aldrig försent även om stor skada redan skett.
Allting kan stå och falla, ja t.om hela mänsklgheten utan det lilla ordet.
//Lotta

F

F.d. 12156

Guest

Då ska jag vara den första att säja förlåt till alla här inne att min penna och käft är stora i truten ibland Förlåt ........
och skulle någon mer ha ett samvete t ex fortkörning eller liknande så får ni också säga det samma:D

Toppen