Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Grattis
Det bör väl också stå på skylt på stolpen innanför vänstra framdörren?
Vi har 215/70 R15 och kör med 5.0 fram och 5.5 bak.
Burstner City Car 600 2018 3500kg
Jodå, visst står det angivet vid stolpen/framdörrarna, grejen är att det inte är orginaldäck som sitter på. Original är 225/75, med 5,5 fram o bak. Min fundering var om det fanns någon 3500kg plåtis som körde med 255/55, o i så fall med vilket tryck.
Aha, jag fattarJodå, visst står det angivet vid stolpen/framdörrarna, grejen är att det inte är orginaldäck som sitter på. Original är 225/75, med 5,5 fram o bak. Min fundering var om det fanns någon 3500kg plåtis som körde med 255/55, o i så fall med vilket tryck.
Även med standarddimesion 16tum skall Coninental ha ca 3.5/4.5bar,varför skall Michelin ha så mycket mer?Mej veterligen är det bara Michelin som rekommenderar så högt som 5,5bar, och då just i deras campingdäck