• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Italien resa

klankors

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Örebro
HBK-Nr
9632
Medlemskap
2024
Hej !
Har tänkt åka till Italien men har en fundering på värmen i husbilen på natten,säg att det är 35 grader på dagen och 23 på natten måste bli ganska varmt när man ska sova.
Min fråga är hur ni gör finns det någon mindre ac man kan koppla till eluttag eller är det bara att gilla läget?
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Italien resa

Vitvarufackhandeln har små AC maskiner, problemet är att man måste ha nånstans att göra av värmen/kondensatet, oftast en slang ut.

Är ju ingen ide att ställa ett kylskåp utomhus med öppen dörr...
 
D

duuje

Guest
Sv: Italien resa

Det beror på vilken typ avresande du gör. Bor du bara på campingar kommer en vanlig bordsfläkt (220V) att hjälpa dig något.
Fricampar du mest så behöver du en annan lösning och den är nog att hålla dig utmed kusterna där det är svalare på nätterna. Om du vill semestra i inlandet finns ingen hjälp att få. För några dagar sedan bodde vi en natt i Parma, med 38 grader i husbilen klockan 21! Vi har en takmonterad AC i bodelen som är ovärderllig när vi väl har elplats.

Kontentan av det hela är nog att det kommer att bli olidligt varmt på nätterna här nere om du inte håller dig utmed kusterna och i synnerhet medelhavskusten där vi är just nu. Inatt sov vi utan AC men med fönstren på vid gavel och vi hade det svalt och skönt.

Trevlig resa, inget slår Italien!
 
Toppen