Bernt Roupé
HBK Medlem
Hej jag funderar på att byta bil är det någon som har en samlad bild över vilka bilar som har bra isolering för vinterbruk
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vilken typ av bil,prisklass,storlek, ange detta får du ett bättre svar.Hej jag funderar på att byta bil är det någon som har en samlad bild över vilka bilar som har bra isolering för vinterbruk
Helintegrerad 8mVilken typ av bil,prisklass,storlek, ange detta får du ett bättre svar.
Bäst är ju som du skriver att helt avskärma främre delen, annars gäller det att ha en helintegrerad som är vinteranpassad,dvs, isolerglas i sidorutorna,isoleringstäcke invändigt vid fotutrymmet fram,värmepaket under stolarna fram,täcke över frontrutan,ev.golvvärmematta i förarhytten.En kompis köpe en husbil (glömt märket) men det var en scandinavian edition... Som skall klara våra breddgrader bra....
Han sitter nu nere vid Medelhavet och fryser.... Då det är enormt mycket kallras framifrån hela "styrhytten" och från inredning över föraplatserna..
I en helintregrerad är det stor risk att kallras rasar in från styrhytten...
Jag bor 365 dagar om året i min hb. Det tog inte lång tid innan jag insåg att om detta skall fungera på vintern så måste jag ha en isolerad vägg mellan styrhytten och bodelen... Och så blev det, nu har jag njutit av att jag har inget kallras från styrhytten i många år....
Just nu är det noll gr ute jag sitter i t-shirt och njuter av värmen 22 plus inne i hela bilenoch inga kalla fötter mer
![]()