• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Isolerande draperi!

F

F.d. 346

Guest
Hej!
Vet någon om det finns draperi som är lite isolerande. Tänkte ha det mellan hytt och bodel nu i höst/vinter. Jag har en extra skena i taket där den skulle kunna löpa.

Mycket tacksam för tips!

Anders :):):):):):):)
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Vi har en duschstång som vi hängt en tjockare fleesfilt på.

Nu ska vi beställa en vägg (isolerad) som man fäster med tryckknappar runt öppningen
och så är det en dragkedja mitt på så man kan ta sig fram i hytten och tillbaka till bodelen utan krångel. Kostnad hos tapetserare ca 3.000 kr
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Det lät ju fiffigt! Sätter ni två dragkedjor då eller, så man får en flik att vika/rulla upp?

Ni vet inte vilket material det blir gjort av?

Anders :):):):):):):)
 
F

F.d. 4811

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Det är en dragkedja som är isydd som ett upp och nervänt J (ungefär) så man
fäller den biten åt sidan.
Det är typ dyntyg på fram- o baksidan och emellan är det ett tjockare täckjacksfoder.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Låter väldigt smart!

Jag får kolla med mina lokala förmågor om de kan fixa nåt liknande.
Eller om jag hittar nåt tjockt material att göra ett draperi av.

Anders :):):):):):):)
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Isolerande draperi!

Mellan två tyglager har jag sytt i en foliefilt (räddningsfilt) fungerar bra och tar inte större plats än de som hängde från början, har satt kardborrband som stängningsanordning. Har gjort det lite längre ,så det ligger på golvet för att få riktigt kallras stopp( heter det så) Vi tycker det fungerar bra.Det är ju kondens på rutorna när man drar ifrån gardinerna men det kommer man ju inte ifrån, om man inte har täcke på utsidan.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Tack!
Jag tror det är dags att plocka fram symaskinen jag fick av min fru förra födelsedagen. Gardiner har jag sytt så jag kanske klarar detta med?

Anders :):):):):):):) (just nu med ett sött förkläde för jag lagar mat till alla barnen);)
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Isolerande draperi!

Har också haft ett draperi fäst på en duschstång mellan hytt och bodel. Detta har funkat bra ur isoleringssynpunkt.
Nackdelen är att man kan ju då inte använda dom vändbara stolarna vilket är synd.
Har nu köpt ett vintertäcke på mässan, vilket ska bli spännande att se hur detta fungerar.
Enligt utsago ska man i alla fall slippa kondensen på rutorna vilket kan vara trevligt.
 
Toppen