Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Jaha, så har ännu en härlig söndag förgyllt mitt liv!
På förmiddagen blev det isjaktsfotografering utanför Gottskär i Kungsbacka.
Långfärdsskridskorna tog mig och min ryggsäck fullpackad med kameraprylar ut till en bit norr om Brokö i Kungsbackafjorden. Isen var som en polerad glasskiva, helt otrolig att åka på.
Det var dock på gränsen till för lite vind för isjaktsseglarna, men lite fart blev det. Många långfärdsskridskoåkare syntes också ute på isen.
Efter fotograferingen i fjorden bar det av ner till flygfältet, och idag blev det Trike-åka!
En tur sedan över fjorden och isjakterna gav en hel del fina bilder.
Håller just nu på att bearbeta filmmaterial från isjakten, skridskoturen och flygningen.
Återkommer med länkar till YT när dessa är klara (kan dröja några dar)
Vilken tur att vi har haft en sån fin vinter, lite för lite snö bara, men det gör ju gott för isarna istället! Jag önskar mig en månad till med vinter!
/Ludde

Min vän Sune och hans isjakt

Sune vid Triken

Kungsbackafjorden inre mot Kungsbacka

Is

Fjordisen, notera skridskoåkarna nere till vänster

Isjakt

Isjakt

Isjakt och skridskoseglare

Kalvö

Kalvö

Skridskoåkare

Kungsbackafjordens öar

Kungsbackafjorden öar och Ölmanäshalvön

Skridskoåkare

Den äldsta isen är vit, och den nya svart. Den nya tillkom den senaste köldperioden för ett par veckor sedan, och är ca 1dm tjock. Den gamla isen är mellan 3-5 dm tjock.

Svanar på åkern

Hangaren och amphibiekärran
På förmiddagen blev det isjaktsfotografering utanför Gottskär i Kungsbacka.
Långfärdsskridskorna tog mig och min ryggsäck fullpackad med kameraprylar ut till en bit norr om Brokö i Kungsbackafjorden. Isen var som en polerad glasskiva, helt otrolig att åka på.

Det var dock på gränsen till för lite vind för isjaktsseglarna, men lite fart blev det. Många långfärdsskridskoåkare syntes också ute på isen.
Efter fotograferingen i fjorden bar det av ner till flygfältet, och idag blev det Trike-åka!
En tur sedan över fjorden och isjakterna gav en hel del fina bilder.
Håller just nu på att bearbeta filmmaterial från isjakten, skridskoturen och flygningen.
Återkommer med länkar till YT när dessa är klara (kan dröja några dar)

Vilken tur att vi har haft en sån fin vinter, lite för lite snö bara, men det gör ju gott för isarna istället! Jag önskar mig en månad till med vinter!
/Ludde

Min vän Sune och hans isjakt

Sune vid Triken

Kungsbackafjorden inre mot Kungsbacka

Is

Fjordisen, notera skridskoåkarna nere till vänster

Isjakt

Isjakt

Isjakt och skridskoseglare

Kalvö

Kalvö

Skridskoåkare

Kungsbackafjordens öar

Kungsbackafjorden öar och Ölmanäshalvön

Skridskoåkare

Den äldsta isen är vit, och den nya svart. Den nya tillkom den senaste köldperioden för ett par veckor sedan, och är ca 1dm tjock. Den gamla isen är mellan 3-5 dm tjock.

Svanar på åkern

Hangaren och amphibiekärran
Senast ändrad: