• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iPhone som larm

F

F.d. 52908

Guest
Hej. Det skrivs mycket om larm, undrar bara om det är en god idé att använda en gammal IPhone med ett kontantkort som larm? Finns ju en app som heter "hitta min iPhone". Ladda den med ett kontantkort, göm den i bilen, om bilen sedan flyttas, sök på appen och se vart den tagit vägen. Är detta möjligtvis en bra idé??
/ sören
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: iPhone som larm

Det är en bra idé tycker jag om man också ordnar strömförsörjning till mobilen. En billig övervakning vid tex. vinterförvaring. Borde gå att utveckla om det finns någon lämplig geofenceapp som sänder ett meddelande om ekipaget lämnar ett förutbestämt område.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: iPhone som larm

Visst funkar det att lägga in larm när telefonen lämnar en viss plats med appen Hitta vänner.
En förutsättning är som redan nämnts att mobilen har strömförsörjning.

Visa bilaga 106028

Det finns ju uppladdningsbara enheter som sen kan kopplas till mobilen, om inte mobilen används att ringa med borde strömmen räcka några dagar. Låter möjligt kanske??
/sören
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: iPhone som larm

Hej igen. Blev nyfiken på min egen fråga. Skaffade ett kontantkort hos Telia, stoppade det i min gamla ighone3, laddade med hundra spänn och fixade appen" hitta min iPhone.
Fungerade utmärkt, hittade till och med min padda men av någon anledning gör den slut på hundringen på mycket kort tid ca 1 vecka.
Talade med telia som tror att jag har den uppkopplad på annat, men jag har avslutat allt utan" hitta min iPhone". Batteriet höll hyfsat länge och går ju att förlänga. Som sagt testade bara min egen tanke.
/ sören
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone som larm

Hitta min iPhone förbrukar en del datavolym så ett tips är att skaffa kontantkort med enbart mobildata, tex Hallon 20 GB/månad.
Kan förlängas vid behov.
 
Toppen