• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPhone för 200 spänn!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Det kom ett paket från Kina idag!

ifån.jpg

Jag blir nog "tvungen" att hälsa på Knarrevik för att lära mig den här apparaten. Mängder med finesser!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPhone för 200 spänn!

iPhone på Androider, det kan aldrig vara fel!

Den gick ju bevisligen att ringa med också eftersom vi pratades vid över mobilnätet.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jo, den fungerade ganska bra ett tag men nu har den fått spader. Nästan ingenting fungerar. Den ringde upp en dam i Avesta och förargade henne och nu visar den bara lättklädda tralljäntor!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Eftersom det följde med två batterier till den här minipaddan så bytte jag batteri i den och resultatet blev att den började fungera igen. (!) Dock vill den bara fungera med Telenors kontantkort och när jag ringer med det så står det Vodafone SE i displayen. Detta gör mig lite nervös eftersom jag anar att det kan bli fråga om roamingtaxa på grund av ett "hemligt avtal" mellan Telenor och Vodafone. Man vet aldrig vad de här telefirmorna kan hitta på för att lura sina trogna kunder! :cool:

Trots att telefonen marknadfördes som "unlocked" så tycks det finnas en koppling till Vodafone och eftersom mobiltelefonabonnemangsmarknaden i Europa äntligen har börjat stadga sig så skulle ju denna telefon kunna fungera utmärkt på kontinenten där man ofta skiljer på mobil telefoni och mobilt Internet. Den här telefonen har plats för två SIM-kort vilket skulle göra den lämplig för användning på resor söder om Sverige! :)

ifån 2.jpg

På skärmen ser man hur datumförvirringsmaffian firar triumfer i Kina! Man har lyckats stoppa in dagen mellan månad och år! Lysande!

Känner någon här tilll om det finns någon sorts samarbete mellan Telenor och Vodafone?

Jappe

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025

Om jag inte minns alldeles fel så är det som var Vodaphone i Sverige tidigare numera Telenor.

Mvh / Roland

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Mycket "jox" för 200 spänn! Både iPhone och Android t.ex.!

i 1.jpg i 2.jpg

i 3.jpg i 4.jpg

Ursäkta bildkvalitén men jag har bara tagit "snapshots" rakt av!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Är det bara Telenors simkort som funkar?

Har du testat 3?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det ser ut til at du har sim i posisjon 2 - prøv om det fungerer i posisjon 1. Og om du har tilgang til en sim fra andre enn telenor prøv en slik også i begge posisjoner.

Det er skummelt at den påstår Vodafone, det er noen år siden Telenor kjøpte opp Vodafone i Sverige. Skulle ikke være Vodafone id lenger i simkort fra Telenor.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, det är bara Telenors kort som funkar!

i 5.jpg

På simkortsplats 1. Emergency call (3)
På simkortsplats 2. vodafone SE

Jappe

PS. Jag har ett Telia-kort i Flyern. Ska prova med det också!

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nu har jag provat på alla möjliga sätt så nu är nallen sur på mig! Nu har tralljäntorna dykt upp igen och längre kommer jag inte! Giv mig styrka!

ifån 6.jpg

Jappe

K

Kjellz

Guest

Hej!
Intressant med iPhone från Kina. Misstänker starkt att detta är ett hoppkok av olika saker. Apple tillåter ingen att byta batterier i sin iphones. Den ser även ut att vara för rund och tunn ingen iPhone har den formen.

Kan man få veta vart du köpte denna trevliga mobil, jag vill ha en oxå.

///Kz

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Guan Yuan Electronic Technology Ltd.

17 Wancuocheng, Licheng district

Quanzhou, Fujian

China

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag hade en mobil med 2 simkort för många år sedan där man var tvungen att stänga av telefonen för att växelvis ringa med de olika simkorten.
Har du provat detta?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har provat ALLT! Den presterar bara tralljäntor som sjunger "Känn dig blåst" på kinesiska! Tar man ur korten så kommer den igång och möjligen finns där någon inställning som kan påverka hur den ställer sig till olika Sim-kort, vad vet jag. Den högt ärade representanten (måtte alla goda syostasiatiska gudar vara honom nådig) för det kinesiska bolaget, Mr Wang, påstår att nallen är "unlocked":

Jappe

Senast ändrad:
Toppen