• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ipad?

F

F.d. 30065

Guest
Jag undrar om någon vet om det är någon avgörande skillnad mellan Ipad 1 och 2 med 3G, jag tänker köpa en begagnad för att använda främst som navigator. Fungerar bägge lika bra som navigator eller?

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ipad?

Oavsett version är det viktigt att den har 3G, då du vill ha den för navigation. Detta för att det bara är de versionerna som har inbyggd gps.

//Stefan

Edit: Detta svar beror på att jag läste illa... :)

Senast redigerad av en moderator:
I

Ixeofors

Guest

Oavsett version är det viktigt att den har 3G, då du vill ha den för navigation. Detta för att det bara är de versionerna som har inbyggd gps.

//Stefan

Edit: Detta svar beror på att jag läste illa... :)

Detta stämmer inte riktigt, min iPad1 wifi utan 3g har inbyggd gps! Annars hade ju inte heller platstjänsterna fungerat. Men imorgon köper jag nya iPad 3! :)

F

F.d. 4220

Guest

Den får en grov plats via ip-numret den är ansluten med.

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Detta stämmer inte riktigt, min iPad1 wifi utan 3g har inbyggd gps! Annars hade ju inte heller platstjänsterna fungerat. Men imorgon köper jag nya iPad 3! :)

Nej, en iPad utan 3G har inget GPS-chip. Den kan däremot erhålla en ungefärlig plats där du befinner dig med triangulering. Det går således inte att navigera med en WiFi-iPad!

Tänk alltså på att du skaffar en iPad3 med 4G!

I

Ixeofors

Guest

Nej, en iPad utan 3G har inget GPS-chip. Den kan däremot erhålla en ungefärlig plats där du befinner dig med triangulering. Det går således inte att navigera med en WiFi-iPad!

Tänk alltså på att du skaffar en iPad3 med 4G!

Ok det förklarar varför gps-program bara fungerat när den varit uppkopplad till ett wifi nät, t ex min iphone.
Men det duger för mig jag använder den inte som gps, så det får bli den billigare wifi modellen den här gången med.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ok det förklarar varför gps-program bara fungerat när den varit uppkopplad till ett wifi nät, t ex min iphone.
Men det duger för mig jag använder den inte som gps, så det får bli den billigare wifi modellen den här gången med.

Låt inte snålheten bedra visheten!

Du tjänar in en portabel navigator med en navigeringsapp flera gånger om och du får en app som är betydligt smartare än navigatorn.

I

Ixeofors

Guest

Kan vara så, men har en ganska nyköpt Navigon GPS, isfåll skulle jag lagt dessa pengar på denna ipad istället, men det är ju lite sent nu.

Toppen