• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad vs Android vs PC vs.....

F

F.d. 4220

Guest
Jag börjar bli hjärtligt trött på dessa så kallade "Flame wars" mellan anhängare till olika system för databehandling. Dels sådana som slänger ut inlägg i akt och mening starta meningslösa strider (likt "min är bättre än din" - "nähä" - "joho")

Eller om någon frågar om något specifikt för en plattform så kommer genast tröttsamma inlägg om att man gör det mycket bättre i en annan, av honom (oftast honom), passionerat älskad plattform.

I ett forum med så mycket information som HBK så blir det ibland väldigt svåröverskådligt med alla dessa pseudodiskussioner som förekommit sista tiden.

Så kan vi inte lägga av med alla irrelevanta inlägg som förstör. Låt trådar om en gps version hålla sig till det och blanda inte in smarta mobiler för det har inte med ämnet att göra.
Eller om någon frågar hur man gör en sak i android så vet de allra flesta av oss redan att det finns personer som föredrar att använda ios för samma sak, men i detta fall är det helt ointressant. Samma åt andra hållet naturligtvis!

Låt folk använda det de själva föredrar utan att komma med evangelistiska inlägg om att allt blir så mycket bättre om man byter system, om det så är smartphones med iPhone, Android eller Windows alternativt PC/Mac.

I alla fall så länge inte trådskaparen uttryckligen frågar efter jämförelser.

Så tycker jag....

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPad vs Android vs PC vs.....

Det är väl ingen som tar skada av detta? Det förekommer mer eller mindre i alla ämnesområden. Husbilar, navigatorer, datorer, kameror, objektiv och rubbet.

Är man inte intresserad kan man hoppa över tråden.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så sant som det är sagt, de flesta trådar handlar om något helt annat efter ett tiotal inlägg.

F

F.d. 4220

Guest

Jag tycker det är helt ok att en tråd kanar iväg när den pågått ett tag, beroende på följdfrågor till grundfrågan och annat. Det har jag själv bidragit med...

Och vi har ju själva ett ansvar för vilka inlägg vi gör och har det inte med ämnet att göra, så kan vi ju låta bli. Det finns ju ändå massor av trådar som faktiskt behandlar de specialintressen man har. Det är bara att skriva i dem då - eller skapa en ny tråd.

Jag upplever att det allt för ofta kommer irrellevanta svar väldigt tidigt, ofta bland de fem första till och med. Då blir det fånigt och förstör en annars intressant tråd.

//Stefan

F

F.d. 55451

Guest

Bra fråga är upp ;) stefan :)

En sekundär anordning för en husbil, bör inte ha så mycket uppmärksamhet.
Exempelvis telefon, GPS, dator, foto etc.
Det är nog intressant men inte nödvändigt för en husbil.
Önskar huvudsakliga innehållet i en husbil klubb fokuserade på fordonet och hur och för vad den används.
Om du har det primära intresse i mobiltelefoner, det finns andra forum utanför HBK.

Är det inte av avgörande intresse för HBK klubbens syfte :confused:

OT och orientering - kan diskuteras i en annan tråd.
Om mobiltelefoner diskuteras, bör det vara relevanta telefoner med en bra räckvidd då husbiler kör utanför tätbefolkade området :rolleyes:
Iphone särskilt, och många andra smartphones har dålig räckvidd och gör det svårt att uppfylla kravet på räckvidd.
Lansering av en juridisk krav finns när Danmark (2014) kräver ungefär 100% täckning i avtal för mobil telefoni.;)

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag trodde att räckvidden berodde på operatören och ett lands storlek och topografi. Att täckningen är bättre i Danmark än i Sverige är ju lätt att förstå.

Toppen