• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad: Tips & tricks "Hitta text på sidan"

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Det är rätt många som använder iPad (samma gäller i övrigt för iPhone) och min tanke är att vi kan mötas här och diskutera praktiska frågor & lösningar för "Hur gör jag...".

Jag brukar Googla mig fram till det mesta när jag saknar någon funktion på "paddan", vilket kan ta sin tid och kräver en hel del förkunskaper för att "hitta" rätt svar. Här ska man kunna ställa frågan och få svar "på Svenska/Norska/Danska" så att man kan komma igång ganska snabbt.

Här kommer 1:a tips som jag iofs hittade på nätet: "Find on page"

Fråga: Hur letar jag efter viss text på sidan jag befinner mig på?
Svar: Gå upp på sökfältet där det t.ex. står "husbilsklubben.se" och skriv det du söker på sidan du befinner dig på. Tryck på Return knappen!
Du får en ny sida, klicka på raden längst ner där det står det du söker/frågar efter. Markören (gult) kommer att ställa sig på det du söker!

Så här ser ut när jag söker text "paddan" på en sida: (jag klickar sedan på "paddan" raden)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    96,5 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPad: Tips & tricks "Hitta text på sidan"

Som jag nämnt i en tidigare tråd är det enkelt att spara sidor för att vid ett senare tillfälle läsa dem offline, tex utrikes.

Lägg dem i läslistan med ett enkelt klick!

image.jpg

Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Sv: iPad: Tips & tricks "Hitta text på sidan"

Om du ändrar till iPad i rubriken är det lättare att söka tråden i framtiden!
Samma borde gälla alla plattor Anders. Google´s sökmotor borde inte göra någon skillnad på vad det är för "platta". Kan inte testa därför ändrade jag min rubrik från "padda" till "iPad" (Tack för hjälp).

Toppen