• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad och AutoRoute?

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Trots lite motsträvig, så får man nog så småningom ersätta min gamle trotjänare Lapptopen med en iPad.
Orsaken är mest att den är liiiiiite trög samt stor strömförbrukare.

Meeeeeen, kan man ladda in AutoRoute i en iPad?
Om inte, vilket program har samma överskådlighet som Autoroute, och där jag kan ladda in ALLA mina POI´s

Jag vill gärna kunna se alla mina POI´s på skärmen!

Hälsar
Kåre

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: iPad och AutoRoute?

Hej, jag har oxå en padda och då har jag valt "iGO primo" en kanon navigator i mina ögon. Dock vet jag inte om man kan lägga in sina egen POIs.

F

F.d. 26847

Guest

Trots lite motsträvig, så får man nog så småningom ersätta min gamle trotjänare Lapptopen med en iPad.

Om inte, vilket program har samma överskådlighet som Autoroute, och där jag kan ladda in ALLA mina POI´s

Hälsar
Kåre

Kort og enkelt

Nej

Det er et windows program der skal installeres. Altså kan Android heller ikke bruges

Vh
Carsten

F

F.d. 940

Guest

Hej Kåre.
Jag har samma problem som du,använder AutoRoute till både ställplatser,Geocaching,mm.
Har kollat på både Ipad och Androidplatta,men det går inte att hitta ersättare för datorn.
Räddningen kan vara någon Windowsplatta.
Arne.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hälsar
Kåre

Det finns mycket bättre grejer idag för geocaching och navigering/planläggning i både Android och iOS (iPad/iPhone).

Det har skrivits en hel del om detta på forumet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Alla dina POI:s kan du importera till Sygic som för övrigt uppdaterade sin app häromdagen. Riktigt bra faktiskt, jag testade den i Tyskland i maj och nu är den ännu bättre.

Det börjar komma alltfler navigeringsappar, de flesta tillverkade i forna öststater, de flesta riktigt bra. Dock är det bara Sygic, vad jag vet, som kan importera POI:s.

Den kanske bästa appen, iGO Primo har inte denna möjlighet men vi gör vårt bästa för att påverka tillverkarna genom medlemmars mejl.

En fristående app som kan importera POI:s i olika format är POIViewer som har en egen tråd på forumet.

Toppen