• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

IPAD -NAVIGATOR

F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

OK så det är alltså IPAD 2 med 3G som gäller då? Har jag fattat rätt??
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Apple iPad 2 32GB - Surfplatta - Hitta lägsta pris, omdömen och information

Detta är ok då? Finns GPS i den? eller ska man tanka ner iGO som du skrev om?
Hoppas inte du tröttnar på mina frågor, annars får jag fråga mina barnbarn 9 och 11 år:wideeyed:

Jag tröttnar aldrig på att vara till hjälp!

Om du tittar under egenskaper i din länk ser du att denna inte har beteckningen 3G och således inte har GPS.

Här är Prisjakts länk till iPad 2 3G med 32GB minne: Apple iPad 2 3G 32GB - Surfplatta - Hitta lägsta pris, omdömen och information.

Med 16 GB minne blir priset 900 kr. lägre.

PS! I denna finns ett GPS-chip som möjliggör att man kan använda den som navigator. (iGO, Navigon m.fl.). Men vänta med att köpa navigeringsapp till dess att Apple presenterat sin nya iOS 5 (4 oktober?). Det har ryktats om att den innehåller Apples svar på Google Navigation. Den som lever får se!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Tack för ditt tålamod :oops: är det ok att satsa på en 16GB, till det jag tänkt?? Alltså surfa, e-post, navigering mm??
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Hej!

Tycker att det räcker gott och väl!

Köpte en iPad 2 3G med 64 gig, lite överkurs har jag noterat.

Hade räckt med mindre minne, 16 är helt ok.

Det är en kanon maskin!

Lycka till!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Tack för ditt tålamod :oops: är det ok att satsa på en 16GB, till det jag tänkt?? Alltså surfa, e-post, navigering mm??

Javisst, så länge som du inte lastar ned alla appar som du kommer över. iGO och Navigon tar knappt 2 GB vardera. Jag själv har 32 GB och har laddat ned alldeles för mycket (det mesta gratisappar) och har 12 GB tillgodo.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Kanon med alla vänliga som delar med sig av kunskap. Jag siktar nog på en Apple iPad 2 3G 16GB, men väntar till den nya "femman" kommit som du skriver Knarrevik. Avvaktar och ber att få återkomma efter 4/10 för att se vilken "App" jag ska köpa för navigation. (lät jag som en riktig nörd nu).
Nån som har erfarenhet av att beställa från nån av Televaruhuset eller Teleshopen?
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Ja tack jag ser det tänkte bara att nå¨n visste mer. Håller precis nu på att beställa.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Beställt en Apple iPad 2 3G 16GB nu kostnad 5083:-. Nu gäller det bara att sparka igång den när den kommer. :wideeyed:
Tack för alla glada tillrop och jag återkommer angående appar efter 4/10.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

OK får sätta mig på skolbänken igen. Måste hitta nåt vettigt sätt att koppla upp på nätet. Har Tele2 idag både hemma och mobil samt internet. Ska kolla om de har nåt tvillingkort. Annars kanske kontantkort på telia??
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPAD -NAVIGATOR

OK får sätta mig på skolbänken igen. Måste hitta nåt vettigt sätt att koppla upp på nätet. Har Tele2 idag både hemma och mobil samt internet. Ska kolla om de har nåt tvillingkort. Annars kanske kontantkort på telia??

Som jag nämnt tidigare har Tele2/Comviq maxtaxa på 6 kr/dag på sitt kontantkort. Sätter man in 169 kr har man minst 58 dagars Internetuppkoppling. Tyvärr höjde man nyligen maxtaxan från 3 kr/dag men är fortfarande billigast så vitt jag förstår.
 
F

F.d. 53149

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Anders,
jag tänker också införskaffa i iPad om ett tag. Ingen i denna tråd nämner något
om att man kan köra iPad genom iPhone-abonnemanget för internet och detta
genom bluetooth. Stämmer detta mitt antagande? För i så fall behövs ju inget
extra abonnemang. Kan möjligen betyda att uppkoppling sker betydligt långsammare?


/Mariarne
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Om jag förstod rätt så har du internet hemma. Kanske med trådlös router. Kör via den.

Kanske fast lina på en vanlig dator? Ladda ner Connectify-Lite till din PC och kör med trådlöst med wifi från din PC. Enkelt.

Det gör vi hemma med alla våra telefoner. De har normalt max-gräns på användning på sina abonnemang, som tele2: 200 mb/dag och det räcker inte så mycket, eller som vår Tre 1Gb/mån, då är det bra att spara på det till utanför hemmet och köra hemma trådlöst (WiFi).

hälsn
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: IPAD -NAVIGATOR

Anders,
jag tänker också införskaffa i iPad om ett tag. Ingen i denna tråd nämner något
om att man kan köra iPad genom iPhone-abonnemanget för internet och detta
genom bluetooth. Stämmer detta mitt antagande? För i så fall behövs ju inget
extra abonnemang. Kan möjligen betyda att uppkoppling sker betydligt långsammare?


/Mariarne

Visst kan man använda iPhone 4 eller Android som trådlös hotspot (utan bluetooth). Internetdelning kan ske inte bara till iPad utan också till dator som har wlan men en nackdel är kanske att telefonen behöver laddas oftare. Vid resa inom Sverige kan man också låna simkortet som vanligtvis sitter i 3G-modemet hemma.

Trots att iPad inte klarar vanlig telefoni går det att ringa med Skype och Viber.
 
Toppen