• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad Air, vad ingår?

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Förutom datorn, vad ingår i leveransen, adaptrar, USB, strömförsörjning 230V, 12V?
Läser mig till att det är en ny sorts anslutning "Apple Lightning", vilket väl innebär att anslutningar till iPhone inte kan användas!?

Motorhome

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
14026
Medlemskap
2027
Sv: iPad Air, vad ingår?

Hej !

Det ingår laddare till 220v inkl USB kabel och det är samma som gamla IPhone 5 och nya 5S och 5C

Med vänlig hälsning,
Jocke

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Endast transformator och USB-kabel med vanlig USB-kontakt (till bl.a.transformatorn) i ena ändan och en ny mini-kontakt i andra ändan.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Jag har en iPhone tidigare med några betal-app:ar.
Kan jag installera dem i den iPad som jag funderar på att köpa eller måste jag då betala för dem igen?

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Jag har en iPhone tidigare med några betal-app:ar.
Kan jag installera dem i den iPad som jag funderar på att köpa eller måste jag då betala för dem igen?

Det förutsätter att du använder samma Appel-ID. Skulle du få för dig att du vill ha olika Apple-ID (t.ex. mellan familjemedlemmar) så kan du inte ladda ned det du köpt utan att betala igen. Annars är det inga problem, programmen hoppar in i apparaten automatiskt.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Observera dock att AppleID inte är EN sak. Man kan ha flera/olika AppleID.
En familj kan ha ett gemensamt AppleID för iTunes, vilket betyder att man betalar för appar en gång, och kan ladda ner dem flera gånger, till olika enheter, utan att betala igen.
AppleID för iCloud är dock något annat. Där bör (ska) varje person ha sitt eget AppleID, eftersom det knyts till Kontaktlistan, Kalendern, FaceTime etc.

Så man kan ha samma AppleID för iTunes och iCloud, eller man kan ha två olika AppleID, ett för iTunes och ett annat för iCloud.

Toppen