• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ip kamera

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Läste precis om inbrott i en husbil och har själv haft inbrott också. Har precis köpt två ip cams Reolink Argus 2. För annat ändamål. Nyfiken titta på Youtube. De har en mycket bra APP. Fick nu tanken på att den vore bra i husbilen.
Bäst med wifi , men kan annars få en bild av tjuven på SD kort. Med wifi kan du antingen ha siren direkt eller själv utlösa sirenen ,du kan även prata med den som dyker upp. Triggas av rörelse och har mörker kapacitet.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Läste precis om inbrott i en husbil och har själv haft inbrott också. Har precis köpt två ip cams Reolink Argus 2. För annat ändamål. Nyfiken titta på Youtube. De har en mycket bra APP. Fick nu tanken på att den vore bra i husbilen.
Bäst med wifi , men kan annars få en bild av tjuven på SD kort. Med wifi kan du antingen ha siren direkt eller själv utlösa sirenen ,du kan även prata med den som dyker upp. Triggas av rörelse och har mörker kapacitet.
Tittade på deras hemsida, verkar som att det kostar pengar för moln-tjänsten.
Har nu 6 st Dlink som fungerar ”sisådär”.... funderar på att byta
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har flera kameror runt min hb. Och 2 st dvr 12v som spelar in på minneskortet
Den 4 Chanel dvr finns också med wifi såman kan kolla i realtime.....
Håller på att uppgradera kamerorna till OSD kameror....
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tittade på deras hemsida, verkar som att det kostar pengar för moln-tjänsten.
Har nu 6 st Dlink som fungerar ”sisådär”.... funderar på att byta
Har också d link , mycket sämre APP , moln behövs ju inte med minneskort....men de kan ju stjäla kameran , men man kan spela in själv med mobilen. Man kan även utlösa siren!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Läste precis om inbrott i en husbil och har själv haft inbrott också. Har precis köpt två ip cams Reolink Argus 2. För annat ändamål. Nyfiken titta på Youtube. De har en mycket bra APP. Fick nu tanken på att den vore bra i husbilen.
Bäst med wifi , men kan annars få en bild av tjuven på SD kort. Med wifi kan du antingen ha siren direkt eller själv utlösa sirenen ,du kan även prata med den som dyker upp. Triggas av rörelse och har mörker kapacitet.

Problemet med wifi är att det är superenkelt att störa ut.
Har tjuvarna bara lite högre IQ än en daggmask, så maskerar de sig nog.

Jag har fått tjuvar på film hemma, när de tog sig in hos grannen, som har larm, som inte hindrade dem,
lämnade filmsekvensen till polisen, men det hjälpte säkert inte, de skulle behöva hålla upp sitt pass i kameran ifall de ska gå att indentifiera dem.
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, visst är larm bra men att få tjuven fast blir betydligt svårare, men vi får hoppas att våra politiker blir mer drabbade av detta folk som inte kan skilja på mitt o ditt.., kanske blir det bättre då.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
hej, visst är larm bra men att få tjuven fast blir betydligt svårare, men vi får hoppas att våra politiker blir mer drabbade av detta folk som inte kan skilja på mitt o ditt.., kanske blir det bättre då.

När man har övervakningssystem så skall man sätta kameror där man misstänker personerna måste passera ...och då sätter man dem i en höjd där man tror att man får deras ansikte.... då är det större chans att få en ansiktsbild.....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
At kameraovervåkning fungerer som avskrekking har jeg et godt eksempel på. En bilforretning fikk gjentatte ganger besøk av ukjente som klipte seg gjennom gjerdet og brøt seg inn i biler. Satte opp godt synlige kameradummyer og skilt om video overvåkning og problemet forsvant :D - det har ikke vært noen flere innbrudd på de snart 15 år siden de tomme kamera husene ble satt opp. Har vært et par tilfeller at noen har spurt folk som jobber der hvordan det fungerer - standardsvaret er Bra og at det er gårdeieren som står for det. Faktisk så er det kun ledelsen og gårdeier som vet at det er tomme bokser :D

På den andre enden av skalaen har vi her på farmen 8 videokamera og PVR for et lite område og direkte tilgang til dette fra mobiltelefon. Benytter det for overvåkning av hopper (sto?) før følling og en tid etter, forenkler for oss som driver med oppdrett av hest.
 
Toppen