• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IOS 7 inställningar

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025
Har problem med att jag måste logga in efter jag har har loggat ut från HBK,S hemsida. Mitt lösen sparas inte, men det gjorde det innan jag uppgradera till 7. Har idag varit hos en kompis och testat på deras IPad med IOS 7 och där fungerar det, lösenordet sparas. Har jämfört inställningarna i Safari.
Nar jag loggar in på kompisens IPad på HBK så kommer denna ruta upp, men inte på min IPad. Någon som har ett tips vad det kan vara för fel jag gör?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Visningar: 7

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: IOS 7 inställningar

Jag skulle tro att din burk har sparat ett lösenord (därför kommer inte frågan upp) men det lösenordet är fel. Därför får du logga in varje gång.
Kan du ta bort det sparade lösenordet?

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Godmorgon,
Jag har precis raderat cookies och data och rensat historik och under lösenord och aoutofyll finns det sparade lösenord och där finns det inga. Om jag skulle få upp nedan bild när jag loggar in så vad jag förstår så skulle lösenordet sparas under sparade lösenord och det gör det inte. Som sagt ett stort mysterium?
Lennart

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan det være en sikkerhetsinnstilling i IOS som lager strul?
Eller har du fått inn en virus?

Vet at det i noen andre OS finnes innstillinger som rensker vekk alle cookis når en stenger av webleseren - vel de fjerner også temp-filer, historikk og temp-filer fra webleseren samtidig. Dette kalles gjerne inkognito browsing.

(Virus kommentaren er med som en rød klut for å få IOS forkjempere til å svare på problemet :D )

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Ett sista försök att försöka finna en lösning. Någon som kan komma med ett tips/lösning?
Lennart

F

F.d. 4220

Guest

Inte en lösning, per se. Men du kan ju gå runt problemet genom att använda en annan webbläsare istället. Jag föredrar Chrome, men det finns fler alternativ även på iPad.

//Stefan

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Inte en lösning, per se. Men du kan ju gå runt problemet genom att använda en annan webbläsare istället. Jag föredrar Chrome, men det finns fler alternativ även på iPad.

//Stefan

Tack för tipset, men som sagt det löser inte problemet. Men nu slipper jag logga in varje gång
Lennart

F

Flow

Guest

Titta också närmare på de nya inställningsmöjligheter som tillkommit under "Safari" i appen "Inställningar", bl a måste du nog avaktivera "Spåra inte", samt sätta "Blockera cookies" på "Aldrig". Dessutom har det ju i nya IOS tillkommit mer detaljer i "Lösenord och autofyll" under samma meny.

Själv skriver jag av integritetsskäl gladeligen in lösenordet varje gång, så jag kan inte hjälpa dig utifrån egna erfarenheter, utan enbart efter informerade (?) gissningar...

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Hur får jag bort apparna efter jag har uppgraderat? De ligger nu kvar under Uppdateringar, tidigare så försvann de efter uddateringen. Hoppas att jag förklarat så ni förstår efter 2 Irish Coffee så här på lördagskvällen.
Lennart

Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2025

Hur får jag bort apparna efter jag har uppgraderat? De ligger nu kvar under Uppdateringar, tidigare så försvann de efter uddateringen. Hoppas att jag förklarat så ni förstår efter 2 Irish Coffee så här på lördagskvällen.
Lennart

Den här Lennart har samma fråga som Lennart ovan. Hur får man bort uppdateringarna!
/Lennart

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Lite annorlunda nu. Historiken finns kvar så man kan rulla ner och se vilket datum man körde uppdateringarna på respektive app. Nyast överst.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Lite annorlunda nu. Historiken finns kvar så man kan rulla ner och se vilket datum man körde uppdateringarna på respektive app. Nyast överst.

Precis!
Jag läste att detta var et önskemål från användarna för att lättare kontrollera när en app uppgraderades senast.

Toppen