• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Invitation til Københavns Autocamper Park åbning

xejs

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Neerach
GRATIS INDKVARTERING
OG OFFICIEL ÅBNING AF
KØBENHAVN AUTOCAMPER PARK

FREDAG D.11. JUNI 2021 KL. 11:00
Oceanvej 15, 2150 Nordhavn
Tlf. 53832150

Ved denne lejlighed vil den tidligere borgmester Jens Kramer Mikkelsen og administrerende direktør for Wonderful Copenhagen Mikkel Aagå Hansen klippe den berømte streng og officielt åbne pladsen.

Vi ser frem til, at mange autocampere finder vej til Nordhavnen og tilbyder GRATIS INDKVARTERING FOR DE FØRSTE 20 MOTORCAMPERE, DER SKRIVER NAVNE I TRÅDEN OG DELER POSTEN ELLER SEND EN E-POST TIL KONTAKT@KBH-ACP.DK MED OPFØLGNING.
Fuldt navn, adresse, e-mail, mobilnummer, autocamperregistreringsnummer og antal personer i campingvognen.

Da vi holder vores officielle åbning af pladsen kl. 11, er det en forudsætning, at du ankommer inden kl. 10.00 Fredag den 11. juni eller efter kl. 12:00 torsdag den 10. januar. Juni.
I forbindelse med vores åbningstilbud kan du blive gratis på siden indtil lørdag kl 12:00, og du forventes at deltage i den officielle åbning.
(Dette betyder, at du frit kan vælge mellem 1 eller 2 nætter, afhængigt af om du kommer på torsdag eller fredag)

Vi glæder os til at byde dig velkommen.
 
F

f.d. 53452

Guest
GRATIS INDKVARTERING
OG OFFICIEL ÅBNING AF
KØBENHAVN AUTOCAMPER PARK

FREDAG D.11. JUNI 2021 KL. 11:00
Oceanvej 15, 2150 Nordhavn
Tlf. 53832150

Ved denne lejlighed vil den tidligere borgmester Jens Kramer Mikkelsen og administrerende direktør for Wonderful Copenhagen Mikkel Aagå Hansen klippe den berømte streng og officielt åbne pladsen.

Vi ser frem til, at mange autocampere finder vej til Nordhavnen og tilbyder GRATIS INDKVARTERING FOR DE FØRSTE 20 MOTORCAMPERE, DER SKRIVER NAVNE I TRÅDEN OG DELER POSTEN ELLER SEND EN E-POST TIL KONTAKT@KBH-ACP.DK MED OPFØLGNING.
Fuldt navn, adresse, e-mail, mobilnummer, autocamperregistreringsnummer og antal personer i campingvognen.

Da vi holder vores officielle åbning af pladsen kl. 11, er det en forudsætning, at du ankommer inden kl. 10.00 Fredag den 11. juni eller efter kl. 12:00 torsdag den 10. januar. Juni.
I forbindelse med vores åbningstilbud kan du blive gratis på siden indtil lørdag kl 12:00, og du forventes at deltage i den officielle åbning.
(Dette betyder, at du frit kan vælge mellem 1 eller 2 nætter, afhængigt af om du kommer på torsdag eller fredag)

Vi glæder os til at byde dig velkommen.
Trevligt initiativ! Men till alla er som funderar på att åka dit, läs deras hemsida för detta är ingen ställplats, enbart en parkering med övernattningsmöjligheter.
Men med närheten till Köpenhamns lockande nattliv så kanske inte ens övernattning i husbilen behövs.
 
F

F.d. 14324

Guest
detta är ingen ställplats, enbart en parkering med övernattningsmöjligheter.
Nja, enligt de rapporter vi admin fått in så finns el, vatten och tömning, och det bekräftas av deras hemsida.
Så även om det bara är en "parkering" så är det säkert som det brukar vara på centrumnära ställplatser.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Trevligt initiativ! Men till alla er som funderar på att åka dit, läs deras hemsida för detta är ingen ställplats, enbart en parkering med övernattningsmöjligheter.
Men med närheten till Köpenhamns lockande nattliv så kanske inte ens övernattning i husbilen behövs.
Det finns många ställplatser utanför våra gränser där du inte får idka camping.
"No camping behaivior."

Det är i Sverige man har uppgraderat ställplats till i många fall minicamping.

Krister
 
F

f.d. 53452

Guest
Det finns många ställplatser utanför våra gränser där du inte får idka camping.
"No camping behaivior."

Det är i Sverige man har uppgraderat ställplats till i många fall minicamping.

Krister
Visst finns det varianter. Har stått på många stellplatzen i bland annat Tyskland där man både kan sitta utanför husbilen och grilla utan att den är "uppgraderad" till minicamping.
Själv gillar jag begränsning av campingbehavior men ser gärna att utrymmet medger avstånd mellan fordonen såväl ur bekvämlighets- som säkerhetssynpunkt.
Men vi får se vad inbjudaren säger när han ringer upp mig i eftermiddag.

Svante
 
F

f.d. 53452

Guest
Nja, enligt de rapporter vi admin fått in så finns el, vatten och tömning, och det bekräftas av deras hemsida.
Så även om det bara är en "parkering" så är det säkert som det brukar vara på centrumnära ställplatser.
Helt rätt att de har alla nödvändiga faciliteter och initiativet är toppen. Men det finns många centrumnära ställplatser i Tyskland som har ytor som tillåter att man sitter utanför sitt fordon utan att det blir campingbehavior. Utrymmet är bra ur såväl säkerhets- som trivselsynpunkt.
Men mest väsentligt är hur det är just här och vilka förväntningar man har som besökare.
Själv tänker jag testa så fort mitt vaccinpass är klart.
 

xejs

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Neerach
Trevligt initiativ! Men till alla er som funderar på att åka dit, läs deras hemsida för detta är ingen ställplats, enbart en parkering med övernattningsmöjligheter.
Men med närheten till Köpenhamns lockande nattliv så kanske inte ens övernattning i husbilen behövs.
Kære Kirsholm, Der må forekomme en misforståelse for pladsen en en rigtig Stellplatz og oven i købet en Top Platz som den Tyske presse har godkendt. www.top-platz.de se platz 58 :) så vil du se at der er alt det du forventer. Nu du er kritisk vil jeg håbe du kommer til invielsen og ser kvaliteten med egne øjne :).
 
F

f.d. 53452

Guest
Kære Kirsholm, Der må forekomme en misforståelse for pladsen en en rigtig Stellplatz og oven i købet en Top Platz som den Tyske presse har godkendt. www.top-platz.de se platz 58 :) så vil du se at der er alt det du forventer. Nu du er kritisk vil jeg håbe du kommer til invielsen og ser kvaliteten med egne øjne :).
Får skylla på språkförbistring och hoppas du ser att jag planerar att komma så fort mitt vaccinpass är klart. Det jag är fundersam på är utrymmet för varje husbil. På hemsidans bild ser det trångt ut mellan linjerna, men det kanske är mer plats i verkligheten? Det skiljer från ställplats till ställplats och en del besökare vill i likhet med mig gärna ha möjlighet att sitta utanför husbilen och ta en Carlsberg.
Ser fram emot att besöka Köpenhamn igen.
Lycka till!
P.S. Läget är oslagbart och Köpenhamn er dejligt. D.S.
 

PrunesDK

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Kalundborg
HBK-Nr
29810
Medlemskap
2026
Hej Xejs

Det der spørges til er afstanden mellem camperne, eller med ande ord: Hvad er bredden på de til autocampere afmærkede pladser ?
 
F

f.d. 53452

Guest
Har nu pratat med företrädare för ställplatsen och det verkar synnerligen lovande. Måste bara dit och testa så fort det går.
De verkar ha fått till vad vi, eller åtminstone jag önskar av en ställplats.
Mina farhågor om möjligheten till en Carlsberg på kvällen besvarades. Man kan och får sitta utanför husbilen och "spise". Man kan till och med grilla. För att inte det ska vara "campingbehavior" så ska man plocka in det man ställt ut inför natten.
Dessutom har de den av mig många gånger efterlysta möjligheten till att boka plats. Ska man till nordens Huvudstad vill man ju inte att det ska vara fullt och stängt när man kommer fram.
Heja Köpenhamn här kommer vi!
 
Toppen