• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Investerat i ny kamera!

I

Ixeofors

Guest
Efter ett antal år med min Sony A300 DSLR så tyckte jag att det var dags för ett byte, och valet föll till slut på en Pentax K-5 som jag läste mycket gott om.

Har varit dåligt med fotografering ett tag men har verkligen blivit sugen igen, ska bli riktigt kul. Har bara testat kameran lite grann hittills, men mer ska det bli!!

Kameran känns verkligen välbyggd, vädertätad är den med. Betydligt bättre sökare än min gamla, vilket underlättar manuell fokusering en hel del. Använder en del gamla fina objektiv med M42 gänga, därav behövs möjlighet till manuell fokusering.

Ska försöka hitta något bra och enkelt och billigt program för fotoredigering till min Mac nu bara, är inte så kunnig med den biten så vill prova mig fram lite först, så gärna förslag på bra gratisprogram till att börja med.

Mvh
/Ixeofors
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Investerat i ny kamera!

Jo jag har provat att fixa lite i iPhoto men känns som att det är lite begränsat om man vill använda olika effekter. Vet inte om det klarar raw filer heller, har inte hunnit kolla än.
 

kersa

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Vara
HBK-Nr
2213
Medlemskap
2026
Sv: Investerat i ny kamera!

Har tänkt köpa en extra tålig kamera Canon PowerShot D 20 vad tror ni om den
Hoppas på svar
Hälsningar Lars-Inge
 
Toppen