• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Invändigt kablage backkamera

F

F.d. 24377

Guest
Många diskuterar kabeldragningen från kameran och in i husbilen. Men jag undrar hur man bär sig åt med kabeldragningen inne i husbilen?
Från min 7"-skärm följer det med en ca 40cm lång kabel som ska anslutas till med stiftkontakt till kamerakabeln, sen finns det 3 okontakterade kablar som ska anslutas till 12-volten +, - och backljuset som styr.

Nu till min riktiga fråga:
Ansluter jag till 12-volten och backljuset bakom instrumentpanelen med tanke på hur kort kabeln är som följer med? Eller hur har dom tänkt? hur har ni gjort?

Tack på förhand

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025
Sv: Invändigt kablage backkamera

Hej
Jag anslöt till 12V via en liten brytare och en röd varningslampa. På så sätt kan jag själv aktivera kameran utan att backväxlen är ilagd. Den röda lampan har jag så att jag inte glömmer att kameran är aktiverad när jag lämnar bilen.
Klas

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Sv: Invändigt kablage backkamera

Hej!
Jag har anslutit via säkring + direkt på batteriet, - i chassiet, strömmen för att trigga backkameran hittade jag under bilen, nära backljuset.

Hälsningar

Toppen