• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Intyg? Hjälp!

MauriS

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
31297
Medlemskap
2022
Hej! Har byggt om en Movano till husbil/plåtis å bland annat satt in enkelt passagerarsäte från en Renault Master och en ruta baktill. Vid registreringsbesiktningen, som inte blev godkänd, fick jag krav på att det erfordras intyg för sätesfastsättningen, bilbältet och bakrutan. Jag fick då ingen uppgift om var eller hur sådana intyg kan sökas eller hämtas! Är det någon som stött på problematiken tidigare och isf skulle kunna hjälpa mig med en lösning om vad det är jag ska göra? Tacksam för svar!
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.387
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ett specifikt företag men jag kan säga hur jag fick göra.
Hade en transporter som jag monterade ett extra säte i och fick som du problem på besiktningen.
Min lösning var att jag tog kontakt med ett företag som utför karosspåbyggnader på framförallt lastbilar.
Tyvärr kunde de inte godkänna min installation eftersom de inte byggt den utan de fick göra om vissa delar av mitt jobb så de kunde utfärda ett intyg.
De sa att problemen blir större ju nyare bilen är.
 
Toppen