• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

intervall torkaren

F

F.d. 25230

Guest
Hej är det någon som vet vart relät till intervall torkaren sitter på fiat -95a, min funkar ibland och i bland är den sten död, de e bara intervallen som bråkar. :confused:

nenne2

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Sv: intervall torkaren

Titta på alla jordningar. De sitter i en ring till höger under instrumentbrädan samt vänster sida i motorrummet, om det är lika som i min förra bil. Flatstiftkontakerna får med tiden dålig spänst och glappar. Klippbort och kläm dit nya. Satsa gärna på en bra klämtång som klämmer både kabel o hölje i ett kläm!
// Göte J

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På enkelte biler blir det korrosjon mellom "kronen" og platen på disse jordingspunktene. Det beste er å skru løs og gjøre godt rent og montere sammen igjen - kan også legge på litt tenn på begge flatene.

F

F.d. 52927

Guest

Det borde inte regna. Men regnar det lite är det bra med intervalltorkare. Mitt problem är att intervallen "hackar" när är lite kyligt, och fungerar när det är varmt i luften.
Finns det någon med förslag till lösning?
:confused:

Toppen