• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Internett i Spania

F

F.d. 55519

Guest
Er det mye wifi anlegg på campingplassene eller hva er det dere bruker og hva koster det (ca. 4 mnd. bruk). 1 gb er vel lite når vi er to som stadig er på nett?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Internett i Spania

Personlig erfaring fra wifi på spanske campinger er at de leverandører som har solgt seg inn undervurderer sterkt behovet for båndbredde fra campingen til internet. Har en avvikende døgnrytme fra de fleste så får en brukbar fart, men på kvelden skal det mye til at en kan streame - det kan og være problem med vanlig surf.

Alternativet mobilt bredband i Spania er en jungel, hva som er mest optimalt i dag kan jeg ikke svare for - hadde selv min siste overvintring i Spania i 2010. Hadde den gang både Vodafone og Masmovil sine kontantkort, Vodafone fordi de hadde en kampanje som gjorde det billig i et par måneder å få ubegrenset volum med brukbar hastighet - ikke like bra når de skrudde igjen volumet etter noen måneder, hva det ville koste å utvide volumet var ikke fornuftig. Masmovil sin løsning hvor en forhåndskjøpte et antall GB pr. mnd og betalte en moderat pris for overforbruk passet meg bra, spesiellt fordi jeg koblet kreditkortet til kontantkortet og fikk automatisk trekk på €5 når kortet gikk tomt samtidig som jeg fikk en email om dette. Full kontroll og ingen sperre!

Flere av mine tyske venner brukte kontantkort fra Carrefour, disse hadde en lav pris for et antall GB i mnd men små muligheter til å utvide om volumet var for lite.

Toppen