• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internetproblem

F

F.d. 8765

Guest
Hej därute.
Är det någon som kan tala om för mej vad det är för fel, antingen på mej, nätuppkopplingen eller datorn.
När jag klickar på ex. en bild på annonser här i HBK eller aktuell husbil samt en del andra länkar, komer en popup-ruta upp som säger "Internet har stött på problem och måste avslutas". Detta händer ständigt, har aldrig kunnat se de här sidorna.HJÄLP!
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Internetproblem

Är det ett nytt problem så börja med en omstart av datorn!
Kör du "Explorer" eller "Firefox"?

Anders :):):):):):)
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Internetproblem

Jag kör Explorer.Problemet är inte nytt, dock här på HBK är det konsekvent.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Internetproblem

Aj då! Då är det säker nåt tillägg till Explorer som inte riktigt vill. Tror nog att nån av Web-pojkarna får hjälpa Dig. Dom vet mer om hur sidan är byggd och om vilka tillägg som behövs.

Så länge kan Du/Ni kolla så senaste servicepacken är nerladdad till Explorer?

Anders :confused::confused::confused::confused::confused::confused::)
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Internetproblem

Aj då! Då är det säker nåt tillägg till Explorer som inte riktigt vill. Tror nog att nån av Web-pojkarna får hjälpa Dig. Dom vet mer om hur sidan är byggd och om vilka tillägg som behövs.

Så länge kan Du/Ni kolla så senaste servicepacken är nerladdad till Explorer?

Anders :confused::confused::confused::confused::confused::confused::)
Ok Tack så länge Anders
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Internetproblem

Hej WEB-pojkar.
Är det någon av er som kan hjälpa mej med ovanstånde problem?
Ni får gärna ringa mej.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Internetproblem

Här är en länk för att ladda ner Firefox

Firefox web browser | Faster, more secure, & customizable

Själv tröttnade jag på Explorer för ett tag sedan efter en massa strul.
Mozilla Firefox är GRATIS och fungerar mycket bra eller snarare bättre. Ni kan också lätt importera era gamla bokmärken från Explorer.

Pröva! Annars är det bara att avinstallera igen! Och Explorer behöver ni inte ta bort från datorn, låt den ligga kvar till ni känner er bekväma med Firefox.

Anders :):):):):):):):):)
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Internetproblem

Här är en länk för att ladda ner Firefox

Firefox web browser | Faster, more secure, & customizable

Själv tröttnade jag på Explorer för ett tag sedan efter en massa strul.
Mozilla Firefox är GRATIS och fungerar mycket bra eller snarare bättre. Ni kan också lätt importera era gamla bokmärken från Explorer.

Pröva! Annars är det bara att avinstallera igen! Och Explorer behöver ni inte ta bort från datorn, låt den ligga kvar till ni känner er bekväma med Firefox.

Anders :):):):):):):):):)
Hej Anders
Tack för tipset med firefox. Dessvärre kan jag inte ladda ner detta program, för datorn säjer att det inte finns tillräckligt diskutrymme, fast det står att jag har 47.3 GB ledigt.
Har Norman antivirusprog som talar om att det har upptäckt reklam och satt det i karantän. Klickar på stäng för att fortsätta, men kommer till samma resultat med för lite utrymme. Har ingen betydelse om jag klickar på bläddra och väljer någon mapp. ????
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Internetproblem

På mig verkar det som du har fel på någon av Visual Basic filerna i Windows system eller för lite internminne. Vilken version av windows kör du?
Har du en installationsskiva, så kan du köra den och välja funktionen
" Reparera " Du kan också försöka tömma bildcashen.
Gör så här i Explorer att du går till Tools eller om du har en svensk till verktyg.
Klicka för att öppna och välj Internetoptions eller Internet inställningar.
Där har du en meny för att tömma allt det skräp som sparas när du surfar.
Gå sen in på settings ( inställningar ) 0ch kryssa i att detta skall ske automatiskt i framtiden.
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Internetproblem

Beträffande dina nedladdningsproblem, så kolla var explorer vill spara filen!
Du har troligtvis en liten partition ( en del av din hårddisk ) där du har dina återställningsfilar och att explorer försöker spara filen där och där finns förmodligen inte plats.
Den har en beteckning E,F,G eller nån högre bokstavsbeteckning. Där finns också mappar på den.
Välj nån annan hårddisk C eller D
 
Senast redigerad av en moderator:

Lodjuret

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2024
Sv: Internetproblem

Hej " Tim & Ing-Marie har haft exakt samma fel som du beskriver, "Internet har stött på problem och måste avslutas". för min del kom jag fram till att Virusprogramet var av äldre version, trots att man uppdaterat virusprogramet varje vecka så är "plattformen" av programet av äldre version och så förblir (man kan faktiskt betala för både uppdatering och uppgradering ) vilket jag inte hade, så jag bytte helt enkelt till en gratisversion av virusprogram, har alldrig sett "röken" av ovanstående fel sedan dess, fungerar hur bra som helst.
Lennart:mcride:
 
F

F.d. 8765

Guest
Sv: Internetproblem

Tack Svend och Lennart för era inlägg. Nu fungerar det.
 
Toppen