• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Internetdelning iPad2

F

F.d. 25023

Guest
Jag är i Spanien och använder Yoigo för telefon o internet med iPhone.
(10Gb = 39€, bra nät, delas delvis med Telefonica, fungerar mycket bra).

Fick internetdelningen att fungera jättebra med iPhone4, men kan inte det med iPad2.

Anita flög hem i morse för att hälsa på sin mamma och jag lånade hennes micro-SIM och satte den i iPad'en. Internet funkar bra efter att jag satte APN med "internet" som det skall, men jag hittar ingen möjlighet att få internetdelning att fungera.

Det verkar inte finnas samma inställningar i iPad'en som i iPhone! Jag hittar överhuvudtaget någon internetdelning någonstans i iPad'en!

Hjälp?:)

hälsning från Torre del Mar (inga andra svenska husbilar kvar här på Solkusten, verkar det som...)

jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Internetdelning iPad2

Den nya iPaden skall ha inställning för internetdelning men trots detta funkar det inte med alla operatörer. Det är således operatören som styr detta.

iPad 2 har ingen internetdelning!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Internetdelning iPad2

Inte bra!

Ytterligare en anledning att inte ha en iPad. (denna är på prov..). Skulle behövt fixa några bankärenden med PC, det kan man ju inte sköta med iPad'en heller.

Skall ta och byta SIM-kortet till min PC och gå till banken samt dela internet med Connectify vid behov.

Jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Internetdelning iPad2

Inte bra!
Ytterligare en anledning att inte ha en iPad. (denna är på prov..). Skulle behövt fixa några bankärenden med PC, det kan man ju inte sköta med iPad'en heller.
Jyrki

Jag sköter alla mina bankärenden med min iPad. Funkar t.o.m. utan dosa när jag kollar saldon och när jag gör överföringar mellan mina konton. (SEB)

Det finns appar för de flesta bankerna!

 
Senast ändrad:
Toppen