• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

internet

F

F.d. 30135

Guest
Ska åka runt i Europa i en månad å funderar lite över hur ni andra löser internetfrågan på vägen. Leverantör, pris o funktion?.
Tacksam för tips.

Lillemats

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: internet

Jag löser det med WiFi på ställplatser, i stadskärnor och på McDonalds. De blir alltfler och många är gratis. Det finns appar som hjälper till att hitta dem.

Foggkortet gäller hittills i de nordiska länderna, UK, Irland och Österrike. Fler länder har utlovats men inte när.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Knarrevik tillhör en minoritet som uppsöker WiFi hotspots när han är ute och reser. Vi andra köper lokala simkort hos lokala operatörer för dyra pengar och slipper leta efter hotspots. :D

Jappe

F

F.d. 9418

Guest

Jag löser det med WiFi på ställplatser, i stadskärnor och på McDonalds. De blir alltfler och många är gratis. Det finns appar som hjälper till att hitta dem.

Foggkortet gäller hittills i de nordiska länderna, UK, Irland och Österrike. Fler länder har utlovats men inte när.

Har Fogg fått igång Finland nyligen då?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag köpte Aldikort för några år sedan men tyckte inte att det var värt besväret med krånglig registrering.

Jag har upptäckt att WiFi-hotspots finns lite varstans och kopplar in på dem. Vissa behöver inte ens inloggning. Även utanför hamburgerrestauranger i Tyskland klarar man numera inloggningen själv. Jag har också upptäckt att många ställplatser har gratis WiFi, antagligen i konkurrenssyfte.

Med WiFi-finder är de lätta att hitta, grönmarkerade är gratis.

Som tur är fungerar ställplatssökning och navigering utan uppkoppling.

Exempel på ställplatser med WiFi:
image.jpg

F

F.d. 24435

Guest

Är just NU i staden Hyeres vid franska medelhavskusten....där jag står finns ett WIFI som jag betalat 12 Euro för att använda obegränsat i 4 dygn. Hastigheten är otroligt bra. Var tidigare i Italien, först runt Garda och Valpolicella distriktet, där var det tidvis problem med bra Internet. Ute på Lido del jesolo utanför Venedig fungerade uppkoppingarna ibland mycket bra och ibland inte alls. Här använde jag den WIFI som jag "snubblade över" via WIFI finder.
Har också använt mig av WIFI från doncan (Mc Donalds).
Utanför ämnet; just nu 34 grader i skuggan......skönt
Ha det bra där ute i cyberrymden

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som synes, gott om hotspots runt Hyeres: